Snalazimo li se u stvarnom svijetu

Vještine koje bi svaki 18-godišnjak trebao imati

https://www.google.hr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjI46_E29XOAhWBmywKHaV9BBgQjRwIBw&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dimages%26cd%3D%26cad%3Drja%26uact%3D8%26ved%3D0ahUKEwjI46_E29XOAhWBmywKHaV9BBgQjRwIBw%26url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.crosswalk.com%252Ffamily%252Fparenting%252Fteens%252Fengaging-teens-who-question-their-faith.html%26bvm%3Dbv.129759880%2Cd.bGg%26psig%3DAFQjCNGrDbu2fDlcNRlKaN4mGNuSuXYosw%26ust%3D1471979076120969&bvm=bv.129759880,d.bGg&psig=AFQjCNGrDbu2fDlcNRlKaN4mGNuSuXYosw&ust=1471979076120969

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban razgovarati sa strancima: nastavničkim osobljem, savjetnicima, posjednicima, prodavačima, kolegama, bankovnim činovnicima, liječnicima, vozačima autobusa, mehaničarima – u stvarnom svijetu.

PROBLEM: Mi poučavamo djecu da ne razgovaraju sa strancima, umjesto da ih učimo kako prepoznati onih nekoliko loših stranaca od većine dobrih. Stoga djeca ne znaju kako pristupiti strancima – s poštovanjem i uz očni kontakt – i zatražiti od njih pomoć, vodstvo i savjet koji će im biti potreban u svijetu.

Osamnaestogodišnjak se mora znati snaći na mjestima poput:

studentskog kampusa, grada u kojem studira ili grada u kojem radi.

PROBLEM: Mi vozimo ili pratimo svoju djecu svugdje, čak i kad ih autobus, bicikl ili njihove vlastite noge mogu dovesti tamo, stoga se djeca ne znaju snaći u javnom prijevozu, ne znaju kako naliti gorivo u automobil ili kako riješiti i organizirati problem prijevoza.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se sa svojim zadacima, poslovnim opterećenjima i rokovima.

PROBLEM: Mi podsjećamo djecu na njihove rokove za domaću zadaću i kada je moraju napraviti – ponekad im i pomažemo, ponekad ju pišemo umjesto njih, stoga djeca ne znaju kako i kojim redom ispuniti svoje obaveze, kako se nositi s radnim opterećenjem ili poštivati rokove, bez našeg podsjećanja na njih.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban pridonijeti vođenju kućanstva.

PROBLEM: Mi od svoje djece obično ne tražimo da nam pomažu u kući zato što u njihovom danu obično ostaje malo vremena za bilo što osim učenja ili nenastavnih aktivnosti. Stoga djeca ne znaju kako se brinuti o vlastitim potrebama, kako poštovati tuđe ili napraviti svoj dio za dobrobit cjeline.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se s međuljudskim problemima.

PROBLEM: Kad je riječ o djeci, mi obično uskačemo da bismo riješili nesporazume i ublažili njihovu povrijeđenost pa djeca ne znaju kako se nositi i kako rješavati konflikte bez naše intervencije.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se s uspjesima i neuspjesima.

Kolegiji, predmeti, testovi i zadaci, konkurencija, zahtjevni učitelji, šefovi i drugi.

PROBLEM: Kada njima postane preteško, mi obično uskačemo i završavamo zadatak umjesto njih, produljujemo rok i razgovaramo s odraslima. Stoga djeca ne znaju da u normalnom životu stvari neće uvijek ići onako kako bi ona to željela, a oni će biti dobro unatoč tome.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban zarađivati i upravljati novcem.

PROBLEM: Djeca nemaju honorarne poslove, ona novac dobivaju od nas i zato ne razviju osjećaj odgovornosti za završavanje zadataka, ne osjećaju odgovornost prema šefu koji ih ne voli, a ne znaju ni upravljati novcem.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban riskirati.

PROBLEM: Kao roditelji mi obično pripremamo sve za svoju djecu i spašavamo ih od svih problema i prepreka pa djeca ne razumiju da uspjeh dolazi samo nakon pokušaja, neuspjeha i ponovnog pokušaja. Moraju razviti otpornost koja dolazi iz suočavanja sa situacijom kada stvari pođu po zlu.

ZAPAMTITE: Naša djeca moraju biti sposobna napraviti sve ovo bez priskakanja roditelja u pomoć. Ako zovu nas da bi nas pitala što da rade, nemaju vještine koje su im potrebne za život. 

Komentari na članak

Vezani članci

AISEC

Forum je stigao u Zagreb, prijavi se!

Youth Speak Forum

Forum namijenjen mladima kako bi bili ohrabreni i motivirani za poduzimanje konkretnih poteza.

https://www.facebook.com/tomislav.perko/?fref=ts

Tomislav Perko i životna avantura

[INTERVJU] Put oko svijeta

Tridesetogodišnji Tomislav Perko objasnio nam je kako je poslovno odijelo zamijenio udobnom odjećom u kojoj putuje. Prije nekoliko godina odvažio se na put oko svijeta, a na Novom Zelandu odlučio se skrasiti 7 mjeseci.

https://www.google.hr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwic0YqfsITPAhWJ0hoKHd9oAVEQjRwIBw&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dimages%26cd%3D%26cad%3Drja%26uact%3D8%26ved%3D0ahUKEwic0YqfsITPAhWJ0hoKHd9oAVEQjRwIBw%26url%3Dhttp%253A%252F%252Ftribune.com.pk%252Fstory%252F638104%252Fchallenges-and-expectations-youth-must-play-a-role-in-building-democracy%252F%26psig%3DAFQjCNElPxeOUQ0qevZjbhhKXvcmuC1NKg%26ust%3D1473582351944108&psig=AFQjCNElPxeOUQ0qevZjbhhKXvcmuC1NKg&ust=1473582351944108

Međunarodni dan demokracije

Demokracija treba mlade i mladi trebaju demokraciju

Da bi demokracija dobila smisao i značaj, potrebni su mladi ljudi koji mogu ponuditi mnogo toga društvu.

http://images.collegexpress.com/article/student-life-7-easy-ways-college-students-earn-fast-cash.jpg

Uvod u vođenje vlastitih financija

Kako raspolagati svojim novcem

Kako samostalno raspolagati novcem i što zapravo znači biti financijski pismen?

http://srednja.hr/Photos/Posteri/poster380.jpg

Odabir studija na dlanu

Financije i studiranje

Kako upravljati troškovima uz studij i izabrati najbolju opciju?