Razvoj šminkanja tijekom povijesti

Umijeće koje traje stoljećima - šminkanje kroz povijest

povijest šminkanja

Ljubav prema postizanju savršenog, ženstvenog izgleda seže još u davno egipatsko doba u kojem su žene vodile veliku brigu o hidrataciji kože i svakodnevno koristile žarke boje i improvizirani tuš od metalnih čestica kako bi naglasile i zaštitile oči od jakog egipatskog sunca. Grkinje i Rimljanke jedenjem posebenih bobica dobivale su željenu rumenu boju obraza i usana, dok su srednjovjekovne žene težile intenzivnom bljedolikom izgledu. Iako šminka ima izuzetno dugu povijest,njezin pravi razvoj počinje tek u 20.st.

1920-e (Razdoblje ludih američkih zabava)

Razdoblje cvjetanja američke industrije odrazilo se, naravno, i na svakodnevnicu, lude zabave praćene alkoholom, zaraznom glazbom i plesovima izrodile su vrlo osebujan look. Na očima je bio poželjan smokey eyes, odnosno kombinacija tamnih i dominantnih boja kako bi one bile uočljive na crno-bijelim fotografijama. Tanke obrve i pravilno ucrtane usne na kojima su također korištene agresivne boje.

1930-e (Kriza je vidljiva)

Lice je postalo svjetlije i prirodnije, boje na očima prigušile su se, a obrve maksimalno smanjile. Nije bilo neobično u potpunosti obrijati obrve pa onda ponovno crtati tanke linije. Usne su također postale prirodnije, odnosno njegovao se prirodan oblik usana.

 

1940-e (Ratna sprema)

Tijekom  Drugog svjetskog rata šminka je izuzetno smanjena, postala je puno prirodnija. Na očima se pojavljuju svjetlije nijanse uz dodatak maskare, a revoluciju svakako doživljavaju obrve koje postepeno počinju dobivati današnji oblik, deblji početak i tanji rubovi. Cilj je, dakle, bio postići prirodan i jednostavan, svakodnevni izgled, ali crveni ruž čak i uz minimalizam bio je neizbježan.

 

1950-e (Stari holivudski glamur)

Popularizaciju šminke u pedesetim godinama prošlog stoljeća možemo pripisati poznatim hollivudskim glumicama poput Grace Kelly, Marilyn Monroe i Audrey Hepburn. Njegovao se lagan, svjež izgled u kojem su dominirale tople boje usana. Sjenila su se stapala s bojom očiju ili odjeće, dok su obrve popunjavane kako bi se postigao puniji i moćniji izgled.

 

1960-e (Twiggy)

Snažno naglašavanje ˇmačjih očijuˇ za koje se koristi ogromna količina tuša uz dodatak revolucionarnih  umjetnih trepavica osmislila je poznata londonska glumica i model Twiggy. Uz dominantne oči sve ostalo bilo je suvišno pa možemo reći da se na ostalim dijelovima lica koriste decentnije boje, a ovaj put usne ostaju prirodne.

 

1970-e ( Boho sportiva) 

U sedamdesetima poželjan je lagan,  prozračan, ljetni make-up koji je poznatiji pod nazivom "boho". Na očima se pojavljuju lagani, zemljani tonovi, jagodične kosti naglašavaju se pomoću bronzera, a na usnama po prvi put možemo vidjeti sjajila u toplim breskvastim nijansama. 

 

1980-e (Poželjno pretjerivanje)

Otkačenost i eksperimetiranje glavna su obilježja šminke osamdesetih. Raznovrsna paleta jakih, dinamičnih boja za oči uz dodatak dugačkih trepavica i tamnog tuša bila je stvar svakodnevice. Jaka rumenila različitih crvenih nijansi i vrlo osebujni ruževi zajedno su stvarali ovaj zanimljiv look.  Apsolutne ikone i glavne nositeljice osebujnog stila osamdesetih svakako su Cyndi Lauper, autorica svevremesnkog hita Girls just want to have fun i kraljica popa Madonna.

 

1990-e (Jednostavnost + Drama)

Neutralno zdravo lice s jednostavnim prigušenim rumenilom, nenaglašene oči i deblje obrve zvuče pomalo dosadno pa su zato devedesete izrodile tamne, kaotične nijanse na usnama. Nepočupane, debele obrve apsolutno su nezaobilazne.

 

2000-e (Opuštena pokrivenost)

Jako malo pažnje posvećeno je matiranju lica pa možemo reći da je glavno obilježje devedestih prirodan sjaj. Za razliku od prethodnih desetljeća, sada je popularan brončani ten.  Metalni smokey eyes u srebrenim i ljubičastim nijansama + tanke obrve odlično su se slagale s punim sjajnim usnama.

 

2010-e (Jednostavno savršene)

Savršeno lice bez bubuljica i sjaja, konturiranje, umjetne trepavice, zavodlljiv pogled koji se postiže svim mogućim nijansama, punašne i velike usne ponekad u prirodnim, a nekad u ekstremno dinamičnim bojama. Trendovi u 21. stoljeću jednostavno se prebrzo mijenjaju, možemo reći da ne postoji neko zlatno pravilo osim da je svaki stil i look savršeno izveden.

 

 

 

Komentari na članak

Vezani članci

https://www.google.hr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.thepugdiary.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FDollarphotoclub_73151926.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.thepugdiary.com%2F7-movies-to-watch-starring-pugs%2F&docid=x6xkULJHUcdBfM&tbnid=IJTWSglAkCVuuM%3A&w=800&h=533&bih=599&biw=1366&ved=0ahUKEwjF_LXHlrXOAhWJ3CwKHTRnDL4QMwhFKCAwIA&iact=mrc&uact=8

Zabava za kraj ljeta

25 najboljih filmova svih vremena

Ljeto je pravo vrijeme za zabavu. Iskoristite preostalo vrijeme i pogledajte neke od najvećih filmskih klasika.

vrisak

Bezvremenski klasici

Jesenski special: filmski horor klasici!

I dok je cijeli svijet pohrlio u kina na premijeru filma "Časna" za koji se smatra da je najstrašniji horor u novom mileniju, mi smo za vas izdvojili nekoliko onih koji su svoju reputaciju stekli u prošlom stoljeću. Dakle, ukoliko nemate ideje što raditi, ispecite kokice te izaberite jedan od ovih filmova!

somalia

Najopasniji gradovi svijeta

Kriminal u gradovima: u Zagrebu raširena korupcija, a naši su susjedi najveći vandali

Prema današnjim mogućnostima može se otići bilo gdje,no za neka mjesta bolje ne kupovati kartu. U nastavku vam donosimo najopasnija mjesta prema stopi kriminala.

š

Srednja vs. faks

6 razlika između srednje škole i fakulteta + savjeti za buduće studente

Danas se često čuje kako su fakultet i srednja po svom stilu predavanja i ocjenjivanja postali identični. Je li to uistinu tako, pročitajte u nastavku!

NT - portal za učenje

Neprepoznati potencijal

'Nikola Tesla' portal za učenje - koristite li ga?

Nacionalni portal za učenike na daljinu „Nikola Tesla“ je sustav koji omogućava izvođenje nastave i učenje pomoću računala upotrebom digitalnih obrazovnih sadržaja. Za pristup portalu potreban je elektronički identitet u sustavu AalduHr.