Zašiljite olovke!

Savjeti za kreativno pisanje

o

Da talent nije dovoljan, razumljivo je kada se radi o bilo kojem području djelovanja. Njega treba brusiti da bismo postigli rezultate i ne posustati u tome. Za sve one kojima je olovka dobar prijatelj, donosimo nekoliko savjeta koji pomažu u razvijanju kreativnog pisanja i osvješćuju koliko je truda potrebno uložiti da bismo talent koji imamo prezentirali na najbolji mogući način.

1. Svakodnevno pisanje
Ovo prvo pravilo ujedno je i najvažnije pravilo kod kreativnog pisanja. Neka vam kontinuirano pisanje postane navika bez koje vam neće proći nijedan dan. Uzmite minimalno 5 minuta u danu i zapišite nešto. Stih, rečenicu, dio razgovora koji ste taj dan čuli, zanimljivu riječ. Kao i kod sporta, važno je trenirati što češće i slomiti blokadu koja možda nastaje kada krenete pisati. Već nakon nekoliko dana primijetit ćete kako vam riječi i ideje dolaze puno lakše. Zato ne odgađajte pisanje i ne čekajte inspiraciju. Dobro znamo da one stvari za koje kažemo da ćemo učiniti sutra nikad ne učinimo sutra. Inspiracija dolazi kad sjednete i uzmete olovku u ruke.

2. Čuvajte sve što ste napisali, makar i loše
Svaka zabilješka koju ste napravili i riječ koju ste zapisali pronaći će svoje vrijeme. Ne brišite glupe rečenice ni stihove. Možda će vam baš to dati ideju za neku sljedeću priču ili pjesmu ili ćete kasnije to preoblikovati u nešto sjajno. 

3. Isključite internet
Istina je da intenet pruža odlične mogućnosti - od rječnika do različitih korisnih informacija vezanih za neku temu o kojoj možda poželimo pisati, ali to vrijedi samo kod pisca koji već ima određenu dozu discipliniranosti. U protivnom, internet nam samo odvlači pažnju i odgađa pisanje. Odjednom ćemo provjeravati mail, Facebook, pregledavati slike i čitati novosti. Sve te distrakcije mogu loše djelovati jer izgubimo nit radnje, zaboravimo što smo htjeli napisati i kako. Na kraju imamo samo osjećaj nezadovoljstva. Stoga, isključite internet i usredotočite se na pisanje.

4. Ne lažite
Naravno da je vrlo važno imati bombastičan naslov koji će privući čitatelja i isto takav uvod, ali nemojte to iskorištavati. Jednom kad prevarite čitatelja, on vam više neće vjerovati niti čitati vaš tekst. Ako imate neku super ideju, razradite ju temeljito kroz tekst. Također, nemojte se pretvarati jer čitatelj to uvijek primijeti. Zato je najbolje pisati o situacijama i događajima koje smo doživjeli ili temeljito vidjeti i razraditi emocionalno stanje kod tog događaja. Pišite iskreno, ne hinite emocije. Ovo pravilo posebno vrijedi za poeziju čiju srž čine upravo emocije. Ako one nisu iskrene, čitatelj gubi povjerenje u vas i ne doživljava pjesmu.

5. Ne opisujte strogo tuđe emocije
Pisci često pribjegavaju opisivanju emocija tako da ih opisuju, koristeći različite pridjeve. Taj način jest korektan, ali je puno bolje i stilski dotjeranije emocije prikazati opisima u kojima će čitatelj u pozadini prepoznati emociju. Time ćete također postići uključenost čitatelja koji će se osjećati prisutnim i moći se više uživiti u tekst.

Za ovaj savjet pogledajte sljedeće primjere: a) "Marko se probudio sretan." 

                                                                   b) " Dok je sunce velikodušno prosipalo ranojutarnje zrake kroz poluotvoreni prozor, Marko je otvorio                                                                                         oči lijeno se smiješeći.

6. Zainteresirajte čitatelja
Pokušajte već u naslovu privući pažnju čitatelja. Također, uvod neka bude zanimljiv i intrigantan da čitatelj poželi još, da poželi vidjeti o čemu se tu radi. U nastavku teksta nemojte ga iznevjeriti i pripremite neko iznenađenje, obrat.

8. Ne nameći svoj stav
Znamo da je naš ego zeznuta stvar, ali pokušajte smanjiti njegov utjecaj. Nemojte ga previše naglašavati jer se čitatelju to često ne sviđa i odbije ga od teksta. Nemojte nametati svoje stavove kao jedine ispravne. Zato je važno da iščitavate svoje tekstove u različitim raspoloženjima i u različito dobra dana. 

 

Komentari na članak

Vezani članci

https://www.google.hr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjI46_E29XOAhWBmywKHaV9BBgQjRwIBw&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dimages%26cd%3D%26cad%3Drja%26uact%3D8%26ved%3D0ahUKEwjI46_E29XOAhWBmywKHaV9BBgQjRwIBw%26url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.crosswalk.com%252Ffamily%252Fparenting%252Fteens%252Fengaging-teens-who-question-their-faith.html%26bvm%3Dbv.129759880%2Cd.bGg%26psig%3DAFQjCNGrDbu2fDlcNRlKaN4mGNuSuXYosw%26ust%3D1471979076120969&bvm=bv.129759880,d.bGg&psig=AFQjCNGrDbu2fDlcNRlKaN4mGNuSuXYosw&ust=1471979076120969

Snalazimo li se u stvarnom svijetu

Vještine koje bi svaki 18-godišnjak trebao imati

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban razgovarati sa strancima: nastavničkim osobljem, savjetnicima, posjednicima, prodavačima, kolegama, bankovnim činovnicima, liječnicima, vozačima autobusa, mehaničarima – u stvarnom svijetu.

m

Novogradiški maturanti opet u akciji

Novogradiški maturanti opet u akciji

Novogradiški maturanti opet u akciji

http://wannabemagazine.com/pozitivno-privlaci-pozitivno/

Zašto je važno pozitivno razmišljati

Kako te oblikuju vlastite misli

Svi smo se bezbroj puta našli u situaciji kada nam ništa ne ide od ruke,  kada se osjećamo bezvoljno i ne znamo što  bismo sa sobom. Istražili smo kako pronaći izlaz iz takvog stanja i zašto je važno pozitivno razmišljati.

http://www.skole.hr/upload/portalzaskole/images/newsimg/13529/shutterstock_159833045_portal.jpg

Prilika koju ne smiješ propustiti

Besplatne One Take Film Festival radionice

Već niz godina u suradnji s Kinoklubom Zagreb, One Take Film Festival organizira filmske radionice posvećene jednom kadru. U sklopu projekta One Take Film Factory ove godine će se održati dvije radionice, scenaristička i radionica snimanja filmova u jednom kadru. Radionice su besplatne, a broj polaznika ograničen!

https://pixabay.com/en/phone-screen-technology-mobile-1052023/

modernizacija školstva

Microsoft objavio knjigu o primjeni tehnologije u obrazovanju

Računalni div Microsoft upozorava da nespretna upotreba tehnologije ne pomaže već šteti učenju te kaže da škole moraju prestati „slijepo” dopuštati učenicima da se koriste elektroničkim uređajima…