Krenite spremni u novu školsku godinu

Neuobičajeni savjeti za pisanje domaće zadaće

Laptop, bilježnica, učenje

Katkad neke neočekivane promjene u načinu na koji djeca pišu domaću zadaću mogu dovesti do odličnih rezultata.

Što kauč, pod i kuhinjski pult imaju zajedničko? To su sve prikladna mjesta na kojima djeca mogu pisati domaću zadaću. Također, i tišina i glazba i razgovor prikladne su pozadine za pisanje domaće zadaće. Poanta je u tome da otkrijete kako vaše dijete najbolje funkcionira i nađete okoliš koji odgovara njegovim potrebama.

„Prvo, zaboravite ideju da jedna veličina odgovara svima“, kaže Neil McNerney, dječji i obiteljski savjetnik i autor knjige „Homework: A Parent’s Guide to Helping Out Without Freaking Out“.

On potiče roditelje da promatraju djecu da bi otkrili kako funkcioniraju – neka djeca mogu pjevušiti najdražu pjesmu dok rješavaju matematički zadatak, druga se moraju kretati dok čitaju, a trećoj su potrebni tišina i radni stol.

McNerney napominje da nedavna znanstvena istraživanja vještine učenja i načina na koji ljudi uče kažu da su „neka od novijih otkrića vrlo različita od onoga što govorimo roditeljima već godinama“.

Slijedi pet neuobičajenih savjeta uz pomoć kojih vrijeme za pisanje domaće zadaće možete puno bolje iskoristiti.

 

  Korisne distrakcije

Ignorirajte česte savjete o eliminiranju stvari koje ometaju te o učenju na istom tihom mjestu u isto doba dana. „Otkrili smo da su te tri stvari sasvim suprotne od onoga što većini učenika treba“, kaže McNerney. „Malo distrakcije, ali ne previše, dopušta mozgu da se bolje usmjeri na ono na što se treba fokusirati.“

Distrakcije mogu uključivati glazbu, pozadinske razgovore te različita mjesta i vremena za pisanje zadaće. Promjene u rutini i okolišu povećavaju sposobnost za učenje kod većine učenika jer, što je noviji okoliš, tim je vjerojatnije da će mozak zadržati informacije.

Distrakcije ne funkcioniraju jednako kod sve djece i nisu sve jednake. Neka djeca žele tihi okoliš. McNerney napominje da „glazba obično ne funkcionira uz čitanje“. Također kaže da televizor uvijek mora biti ugašen tijekom učenja zato što „TV ima taj efekt da vas uvuče“.

  Krećite se

Neka djeca su fizički tipovi više od vršnjaka. „Ako imate dijete koje se treba kretati, omogućite mu to. To je vrlo važno“, kaže McNerney. Da bi pomogli svom sinu da uči, roditelji se mogu dobacivati loptom. McNerney bi postavio pitanje i bacio svom sinu loptu. Sin bi odgovorio i zatim bacio loptu natrag.

„Ako je djetetu potrebno da stoji tijekom učenja – odlično! – dopustite mu da stoji.“ Ohrabrujte kretanje kod djece koja imaju potrebu za njim koristeći luckaste nagrade poput trčanja u kuhinju po slatkiš nakon svakog točnog odgovora.

  Učite s prijateljima

Neka djeca vole učiti u grupama. Danas grupe mogu biti i virtualne. Ako se vaše dijete može nositi s učenjem u grupi, dopustite mu da se dopisuje s prijateljima tijekom učenja. Kad se djeca (fizički) okupe da bi učila, ona će raditi, zatim malo pričati, pa opet malo raditi, opet pričati itd. Kad se djeca dopisuju, nema nikakve razlike, samo je drugi medij u pitanju – sve je to pričanje s prijateljima.

Djeca kojoj više odgovara samostalno učenje i ona koja provode više vremena na društvenim medijima nego pišući domaću zadaću trebala bi pospremiti svoje elektroničke uređaje. S prijateljima mogu opet stupiti u kontakt tijekom planiranih pauza za dopisivanje.

  Često napravite predah

Uzimanje kratkih, redovnih, čestih pauza pomaže djeci da dulje ostanu fokusirana. Na primjer, McNerney predlaže da osnovnoškolci rade u desetominutnim blokovima s petominutnim stankama. Roditelji često misle da je to nedjelotvorno zato što djeca provode trećinu vremena na pauzama, ali zanimljivo je to što je tih 10 minuta koje provedu učeći toliko efikasno da je ukupno vrijeme koje provedu radeći domaću zadaću obično puno kraće.

  Vježbajte mozak

Kad učite za test, učite kao da upravo pišete test. Većina učenika uči ponavljanjem informacija iz udžbenika ili bilježaka. Na dan testa, ipak, morat će se osloniti na svoje pamćenje. Forsiranje mozga da se prisjeti informacija uz pomoć kvizova, igara i sličnoga osjetno povećava moć učenja i sposobnost prisjećanja.

 

Komentari na članak

Vezani članci

g

Kako se odijevaju srednjoškolci?

Neprimjereno odijevanje u školama - problem ili realnost današnjice

Kakva je odjeća zabranjena u školama, treba li se uvesti nošenje uniformi i koliku je slobodu odijevanja potrebno dati školarcima?

Izvor: bbzinfo.hr

Razlika nebo i zemlja... Ili možda ne?

Razlike između osnovne i srednje škole

Provest ćemo vas kroz niz situacija i mogućih reakcija i rješenja u osnovnoj i srednjoj školi. Razlike su ogromne, čemu ste vjerojatno i vi svjedoci.

Izvor: bbzinfo.hr

Spremni krenite u novu školsku godinu

15 navika koje moraš razviti prije početka škole

Poznavajući ove navike, nećete imati problema u novoj školskoj godini.

Stog knjiga

Ima li toga zaista previše?

Opširnost gradiva nekad i danas

Ovo je moja prva kolumna u kojoj se bavim jednom prilično nepoznatom temom. Tema su kriteriji profesora u ocjenjivanju, ali pritom se uzima u obzir i opširnost gradiva koje se uči u srednjim školama. Osobno idem u opću gimnaziju i znam da je gradivo vrlo opširno, a nerijetko i teško. Malo sam istraživao po internetu i saznao kako se mnogo učenika žali na preveliku količinu gradiva. Je li to predetaljno za srednje škole?

how to survive high school

DNEVNIK JEDNOG PRVAŠIĆA

Prva dva tjedna srednje škole - prošla su uspješno

Prva dva tjedna škole iza su jednog prvašića. Kako je on to proživio, doznajte u tekstu.