I matematika može biti zanimljiva

Kako zavoljeti i razumjeti matematiku

https://www.google.hr/search?q=matematika&espv=2&rlz=1C1CAFA_enHR704HR704&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwig78WFiczQAhWBHRQKHRx_BHcQ_AUIBigB#imgrc=olWaDStMr2y9eM%3A

Matematika je odavno predmet koji je omražen medu učenicima, a najčešći uzrok tome je loše organizirana nastava ili nezainteresiranost samog profesora te učenika. Iz našeg školskog sustava vidljivo je da su učenici primorani učiti napamet, bez razumijevanja ili korištenja naučenih činjenica u svakodnevnom životu, te da često zaboravljaju naučeno. Nema tog aspekta života u kojem matematika nije prisutna, pa nam se prirodno nameću pitanja kako uopće učiti matematiku i zašto? Kako je učiniti zanimljivom?

Samim spomenom matematike većini učenika padne mrak na oči? Zašto je to tako? 

Prvi je razlog zato što je matematika apstraktna i time djetetu postaje nerazumljiva, a zatim i nezanimljiva.

Matofobija je strah od matematike, sve učestalija pojava koja poprima ozbiljne kliničke oblike. Strah se može pojaviti nakon nekog konkretnog neugodnog doživljaja ili kada učenik postupno prestane pratiti profesorova objašnjenja i osjeća se izgubljeno. Time postepeno izgubi motivaciju i "bježi" od svega što ima veze s matematikom.

No, zašto je neki ipak vole?

Mnogi ju smatraju korisnom i zavole zbog dobrog profesora i pristupačnosti koju im taj profesor pokaže pri objašnjavanju. Istraživanja su pokazala da matematika stvara u čovjeku osjećaj zadovoljstva, a ponajviše kod djece koja točno riješe neki zadatak.

Mi vam donosimo nekoliko načina kako ju vama učiniti zanimljivom i privlačnom:

1. UBACITE PRIMJERE IZ SVAKODNEVNOG ŽIVOTA

Matematika ne mora bit gnjavaža ako ju učite kao u osnovnoj školi. Danas, u srednjoj školi vam to neće bit putem jabuka i krušaka, ali izračunati broj sunčanih sati na Hvaru ili uočiti mnogokute u svakodnevnim stvarima nije nešto apstraktno.

2. ZAHTIJEVATI OD PROFESORA DETALJNIJA OBJAŠNJENJA 

Velik broj učenika zahtijeva drugačiji oblik predavanja nego 1 učenik = 1 nastavnik. Tražiti od profesora objašnjenje 5 minuta nakon sata nije neki bauk. Ponekad potražiti objašnjenje samo može biti i korisnije jer zahtijeva veću zainteresiranost i uključenje.

3. ISTAKNUTI VAŽNOST MATEMATIKE ZA BUDUĆNOST

Možda ti se danas čini da ti jedan logiritam neće nikad trebati, ali matematičko je gradivo kumulativno,tj. nadograđuje se i povezuje se. Možda će ti baš sutra zatrebati. I čuj, možda si baš ti budući inženjer strojarstva ili profesor matematike!

4. KORIŠTENJE RAČUNALA

Više od 58% nastavnika koristi računalo nikad ili rijetko, a oko 66% ih nikad ne koristi internet. Internet nudi mnoštvo pogodnosti, a jedna od njih je program Geogebra koji učeniku može uveliko pomoći u razumijevanju grafova i sinusoida.

5. TIMSKI RAD

Podjela u grupe ili zajednička priprema za ispit još je jedan od načina kako se zabaviti vježbajući matematiku. Topla čokolada nakon uspješno odrađenog posla može biti odlična nagrada.

6.PLES

Ples je dobar način za objašnjavanje geometrijskih koncepata.

Slikovni rezultat za beautiful dance moves

Znamo da većini od vas matematika nije No.1 omiljenih predmeta. ali nemojte ju zato zanemarivati. Kao i sve ima svojih prednosti i mana. I vjerujte mi, može biti itekako lijepa i zanimljiva, ali morate prodrijeti u njenu srž i zaljubiti se.

Komentari na članak

Vezani članci

Statistika, grafovi - multimedija

Analiza futurologa

Ovo su poslovi koji će biti jako dobro plaćeni u budućnosti

Mladi su sve zabrinutiji za svoje buduće radno mjesto. Prognoze nisu najbolje, a futurolozi donose zanimanja budućnosti.

mšm

Završila Mala škola medijacije

[INTERVJU] Ana Šeničnjak otkriva što je to Mala škola medijacije i kako su srednjoškolci iz svih krajeva Hrvatske iskoristili praznike i više nego produktivno

Voditeljica projekta (Ne)budi mi (ne)prijatelj, koordinatorica Nacionalnog pozivnog centra za žrtve kaznenih djela i prekršaja, izmiriteljica i organizatorica Male škole medijacije koja se održala od 3. do 7. travnja u Lovranu, Ana Šeničnjak, otkriva nam što zapravo predstavlja pojam medijacije, koje je aktivnosti obuhvaćala Mala škola, važnost nenasilne komunikacije, koliko je teško postići istu i jesu li srednjoškolci iznenađeni koliko je komunikacijskih vještina potrebno usvojiti da bi mogli svoju komunikaciju nazvati dobrom.

vtc

Naučite programirati

Naučite programirati

Naučite programirati

http://dailytrojan.com/wp-content/uploads/2012/04/Alex-Banayan_web.jpg

Alex Banayan

Saznajte što vam poručuje najmlađi poduzetnik na svijetu

Alex Banayan još donedavno bio je tinejdžer, tj. nedavno je navršio 22 godine.

Pokloni

Pet korisnih i originalnih darova za zadnji čas

Top 5 blagdanskih darova

Blagdani samo što nisu, a vi još uvijek nemate ideju što pokloniti? Zato smo vam odlučili pomoć i izdvojili smo 5 najboljih!