Opet u fokusu

Ponovno uvođenje zaključivanja na polugodištu - da ili ne?

ednevnik

U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta u tijeku je postupak kojim bi se ukinula odluka iz 2012. i vratilo zaključivanje ocjena na polugodištu. Već godinama struka, roditelji pa i učenici upozoravaju da nezaključivanje ocjena nije donijelo ništa dobro našem školstvu, a postoji i jednako mnogo razloga za zaključivanje. No, što misle učenici?

Prošlo je već dosta vremena od kada je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta donijelo odluku o ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu. Bilo je onih koji su bili protiv ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu, ali i onih koji su bili za.

Argumenti koje su iznosili tada, u prvotno vrijeme, vrijede i sada, u vrijeme kad možemo vidjeti je li iz toga izašlo više pozitivnih ili negativnih stvari.

U vrijeme dok su se ocjene zaključivale na polugodištu to je nekim profesorima predstavljalo velike probleme, morali su svakoga učenika ispitivati nekoliko puta i ocijeniti ih iz nekoliko elemenata, što često nije bilo moguće jer nije bilo dovoljno vremena, jer prvo polugodište je kraće od drugoga.

Upravo zbog toga, ukidanje zaključivanja dobilo je veliku podršku. Što se tiče učenika, većinom su u prosincu bili završni testovi, ispitivanja, bilo je malo vremena za ispravke i zato je taj mjesec za njih bio izuzetno stresno razdoblje.

No, gledano s druge strane, ukidanje zaključivanja ocjena donijelo je lošije rezultate kod učenika. Budući da nije bilo zaključivanja ocjena na polugodištu. mnogi učenici su nagomilali loše ocjene misleći kako ima vremena za ispravljanje. Odgađali su učenje i zato su sebi osigurali stresan završetak školske godine kada bi morali ispraviti i ono gradivo koje se radilo na samom početku godine.

Ne samo da se ne mogu sjetiti detalja gradiva koje su obrađivali u rujnu, već su vjerojatno zaboravili o čemu se uopće radi. Ipak, ovo je značilo da svaki učenik mora učiti redovito, svaki predmet i na taj način bi što bezbolnije završio školsku godinu.

Dok su se ocjene zaključivale na polugodištu, ako je bilo loših ocjena, one su se morale ispraviti početkom drugog polugodišta, motivirale su učenika da da najbolje od sebe i nije bilo gomilanja gradiva koje se mora ispraviti.

Ima još puno argumenata za i protiv, teško se odlučiti za jednu stranu, ali ipak najbolje znaju učenici kako je njima, pa je stoga bitno poslušati njihova iskustva i mišljenja te donijeti najbolju odluku.

Komentari na članak

Vezani članci

Srednjoškolke (2) razgovaraju

Promjene zakona

Vraća se zaključivanje ocjena na polugodištu

Ravnatelji tvrde da zaključivanje ocjena ne opterećuje nastavnike, a učenicima pokazuje na čemu trebaju dodatno raditi

x

Rezultati državne mature

Najuspješnije položeni predmeti na prošloj državnoj maturi

Rezultati prošlogodišnjih državnih matura mogu biti pokazatelj sadašnjim maturantima oko kojih se predmeta treba više ili manje potruditi. Iako matematika glasi kao tradicionalno najzahtjevniji predmet na državnoj maturi i drugi obavezni i izborni predmeti pokazali su se nemogućim za prolaz bez dobre pripreme. Saznaj koji je predmet na prošloj državnoj maturi ‘pobrao’ najviše jedinica, odnosno petica! I to na ljetnom roku državne mature kojem pristupa većina kandidata.

USRED logo

Vlada Republike Hrvatske jučer je predstavila plan proračuna za 2016. u kojem je subvencionirani prijevoz srednjoškolaca smanjen za čak 94 milijuna kuna. U 2016. predviđeno je 231 005 003 kuna, dok bi se u sljedećim godinama taj iznos trebao dalje smanjivati na 178 316 330 kuna (2017.), odnosno na 153 827 070 kuna (2018.).

Smanjenje učeničkih prava i udar na učenički standard

Subvencija bi se sa sadašnjih 75% na cijenu mjesečnog pokaza trebala smanjiti na 50% te bi bila vezana uz imovinski cenzus. Smatramo kako je to u potpunosti kriva mjera te se zalažemo za povećanje subvencije prijevoza. Vezanjem prava na subvencionirani prijevoz uz imovinski cenzus doći će do velike nepravde.

zgt

Modernizacija poslovanja i aplikacija koja će podići standard usluge

ZET-ovu kartu od sada ćete moći kupiti putem aplikacije, a pokaz ‘napuniti’ preko portala

Ako se nađete u busu ili tramvaju bez lipe u džepu, a nemate novca ni na bankovnom računu, ne brinite, ZET sprema novo rješenje.

http://www.thomascook.com/blog/wp-content/uploads/2012/09/Generic-European-Languages-730x328.jpg

Europski dan jezika

Proslavite jer #volimojezike

U žestokoj konkurenciji mladih repera odabrano je ukupno 18 škola koje će sudjelovati u završnici višejezičnog rap natjecanja za učenike, 27. rujna.