Vidljive razlike na stratifikacijskoj ljestvici

Mladi iz različitih društvenih slojeva internet koriste u drugačije svrhe

http://institute-of-progressive-education-and-learning.org/wp-content/uploads/2014/02/Teacher-Student-1.jpg

Prema istraživanju OECD-a, mladi iz različitih društvenih grupa, koriste internet u drugačije svrhe.

U mnogim zemljama, mladi iz bogatih i siromašnih sredina provode otprilike istu količinu vremena na internetu. No, to je koliko oni koriste internet, a ne u koje svrhe, a to je u ovom istraživanju bilo važno.

To je prema novom istraživanju OECD-a, koji je utvrdio da su bogatiji tinejdžeri  više koristili internet u potrazi za informacijama ili za čitanje vijesti, a ne za razgovaranje ili igranje video igrica.

Izvješće se temelji na podatcima iz više od 40 zemalja.  Zaključak je da čak i kada su svi tinejdžeri, iz bogatijih i siromašnijih sredina, imali jednak pristup internetu, postojao je "digitalni jaz'' u tome  kako oni koriste tehnologiju.

U 2012. godini,  studenti  iz nepovoljnijih situacija proveli su najmanje onoliko vremena online koliko  i njihovi vršnjaci koji dolaze iz povoljnijih socioekonomskih uvjeta, u prosjeku u svim zemljama OECD-a.  A u 21 od ukupno 42 zemalja, oni su proveli više vremena na internetu.

U pet skandinavskih zemalja, kao i u Hong Kongu, Nizozemskoj i Švicarskoj, više od 98% mladih iz u nepovoljnijih položaja  ima pristup internetu kod kuće.

S druge strane, u nekim loše i srednje razvijenim zemaljama, tinejdžeri iz najnepovoljnijih situacija mogli su koristiti internet samo u školi, ako i ondje. To se odnosi na 50% studenata u Turskoj, 45% u Meksiku, 40% u Jordanu i 38% u Čileu.

No, u svim zemljama, ono što učenici rade s računalima, od korištenja mail-a do čitanja vijesti, izravno je povezano s njihovim socioekonomskim statusom.

"Jednak pristup ne podrazumijeva jednake mogućnosti", navodi se u izvješću, koje ističe  da, iako svatko može koristiti internet kako bi saznao nešto o svijetu, poboljšao svoje vještine ili se prijavio za dobro plaćen posao,  studenti iz nepovoljnijih položaja manje su osviješteni o mogućnostima koje internet zaista nudi.

"Oni ne mogu imati znanja i vještine potrebne za korištenje mrežnih mogućnosti u pravim prilikama", navodi se u izvješću.

Postoji globalna podjela u korištenju pametnih mobitela, ali te zemlje brzo zatvaraju taj jaz.

Podatci za istraživanje prikupljeni su u sklopu programa OECD-a za International Student Assessment (PISA), proučavajući rezultate koje su 15-godišnjaci postigli iz područja matematike, čitanja i znanosti.

PISA rezultati pokazuju da su društveno-ekonomske (ne)prilike povezane s akademskim uspjesima.

Rješenje ovog problema i smanjenje razlike jest informiranje i poticanje na razvoj informatičke i medijske pismenosti.

"Osigurati da svako dijete stječe osnovnu razinu stručnosti u čitanju učinit će više za stvaranje jednakih mogućnosti u digitalnom svijetu ,nego što će širenje ili subvencioniranje pristupa high-tech uređajima i uslugama''.

Komentari na članak

Vezani članci

https://www.google.hr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwic0YqfsITPAhWJ0hoKHd9oAVEQjRwIBw&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dimages%26cd%3D%26cad%3Drja%26uact%3D8%26ved%3D0ahUKEwic0YqfsITPAhWJ0hoKHd9oAVEQjRwIBw%26url%3Dhttp%253A%252F%252Ftribune.com.pk%252Fstory%252F638104%252Fchallenges-and-expectations-youth-must-play-a-role-in-building-democracy%252F%26psig%3DAFQjCNElPxeOUQ0qevZjbhhKXvcmuC1NKg%26ust%3D1473582351944108&psig=AFQjCNElPxeOUQ0qevZjbhhKXvcmuC1NKg&ust=1473582351944108

Međunarodni dan demokracije

Demokracija treba mlade i mladi trebaju demokraciju

Da bi demokracija dobila smisao i značaj, potrebni su mladi ljudi koji mogu ponuditi mnogo toga društvu.

https://www.google.hr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjI46_E29XOAhWBmywKHaV9BBgQjRwIBw&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dimages%26cd%3D%26cad%3Drja%26uact%3D8%26ved%3D0ahUKEwjI46_E29XOAhWBmywKHaV9BBgQjRwIBw%26url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.crosswalk.com%252Ffamily%252Fparenting%252Fteens%252Fengaging-teens-who-question-their-faith.html%26bvm%3Dbv.129759880%2Cd.bGg%26psig%3DAFQjCNGrDbu2fDlcNRlKaN4mGNuSuXYosw%26ust%3D1471979076120969&bvm=bv.129759880,d.bGg&psig=AFQjCNGrDbu2fDlcNRlKaN4mGNuSuXYosw&ust=1471979076120969

Snalazimo li se u stvarnom svijetu

Vještine koje bi svaki 18-godišnjak trebao imati

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban razgovarati sa strancima: nastavničkim osobljem, savjetnicima, posjednicima, prodavačima, kolegama, bankovnim činovnicima, liječnicima, vozačima autobusa, mehaničarima – u stvarnom svijetu.

https://www.facebook.com/tomislav.perko/?fref=ts

Tomislav Perko i životna avantura

[INTERVJU] Put oko svijeta

Tridesetogodišnji Tomislav Perko objasnio nam je kako je poslovno odijelo zamijenio udobnom odjećom u kojoj putuje. Prije nekoliko godina odvažio se na put oko svijeta, a na Novom Zelandu odlučio se skrasiti 7 mjeseci.

alkohol

Samo zabava ili problem?

Alkohol i mladi

Alkohol je uz duhan najčešća ovisnost kod mladih i nažalost, to je često tek početak nakon kojeg se upuštaju u druge ovisnosti. U Hrvatskoj je 240 000 alkoholičara, a samo 3% je odlučilo potražiti pomoć i otići na liječenje. Što o tom problemu kaže statistika i kako takve probleme riješiti, doznajte u nastavku.

http://novac.ba/wp-content/uploads/2016/04/ekonomija-prezivljavanje-680x388.jpg

Za što sve pripremiti kasicu prasicu

Troškovi života

Skripte i materijal nikako nisu jedini rashod studentskih dana.