PISA testovi - realan pokazatelj?

OBESSU: Srednjoškolci odbijaju iskrivljene PISA procjene!

PISA užas

Povodom međunarodnog predstavljanja PISA rezultata, OBESSU na platformi za učenike škola u Europi ovim putem izražava zabrinutost zbog alarmantne situacije kod standardiziranog testiranja za procjenu postignuća učenika i samih nacionalnih obrazovnih sustava.

U OBESSU vjeruju da PISA procjene predstavljaju iskrivljenu sliku u obrazovanju jer:

  • PISA testovi procjenjuju ispitanika s testovima lako mjerljivog ishoda učenja, odnosno matematike,pismenosti i znanosti,dakle, ovi testovi po svom sastavu mjere samo uski raspon kompetencija.Oni ne uzimaju u obzir važne aspekte obrazovanja kao što je napredak svakog učenika, učenikova pozadina, okruženje za učenje, motivacija i interes učenika.
  • Procjena učenika, posebno onih od 15 godina, ne može se obavljati na zadovoljavajući način kada se provodi isključivo "multiple choice" testovima (test s ponuđenim odgovorima,jedan ili više točnih). Samo kompetentan učitelj sposoban je uzeti u obzir sve čimbenike koji se podudaraju kako bi na taj način ocijenio učenika i prilagodio prikladnu metodologiju na samog učenika.
  • Različiti učenici imaju različite potrebe za učenjem i oni dobro uče koristeći različite metode. Vrlo uski format tih testova zadržava raznovrsnost i individualnost svakog učenika.
  • PISA testiranja stvaraju negativnu atmosferu natjecanja između učenika,nastavnika,škola i nacionalnih obrazovnih sustava. Srž koncepta kvalitativnog obrazovanja treba biti suradnja između njegovih sudionika.
  • PISA test potkopava načela autonomije i supsidijarnosti u obrazovanju pomicanjem kvalitete praćenja i strateških mjera za poboljšanje kvalitete na višu razinu: iz razredne na školsku razinu,iz školske na nacionalnu razinu i s nacionalne na međunarodnu razinu.
  • PISA testovi nejasni su u svojim namjerama: "Znanstveni dokazi" izvučeni iz njihovih rezultata nemaju nikakvu pouzdanu drugu stranu za usporedbu. Preporuke koje je formulirao OECD ne stavljaju za prioritet interese nastavnika, učenika i njihovih obitelji kao direktnih sudionika u procesu obrazovanja. Često se PISA rezultati pogrešno tumače i zlouporabljuju u političke svrhe, odnosno za postizanje ciljeva koji ne idu na ruku učenicima, već drugim institucijama i drugim interesnim skupinama.
  • PISA testovi utječu na kurikulume promovirajući "učenje za test" i to prouzrokuje prijelaz sa pristupa samom učeniku na pristup učenikovim rezultatima.
  • Istaknutost PISA testova širi ideju standardiziranog vrednovanja kao valjane metode ocjenjivanja u školama.

Uduga srednjškolaca, kao sudionik OBESSU-ove 8. konferencije i OBESSU sa svojim članicama, zahtIjeva promjene fokusa sa kvantitativnog vrednovanja na kvalitativno vrednovanje obrazovnog sustava.

 Pozivamo prije svega našu Vladu i Ministarstvo znanosti,obrazovanja i sporta da priznaju spomenute razlike između PISA testova i prave misije srednjoškolskog obrazovanja te se pozivaju da pokrenu inkluzivni i demokratski dijalog između svih dionika o PISA procjenama i kako pronaći bolje pokazatelje za procjenu stanja obrazovnog sustava i osigurati njegovu kvalitetu.

Komentari na članak

Vezani članci

Štrajk

Solidarnost s kolegama

Javna potpora za štrajk učenika medicinske škole u Slavonskom Brodu

Udruga srednjoškolaca suosjeća s kolegama iz Slavonskog Broda i daje im svoju podršku

x

Zbog srednjoškolaca, za srednjoškolce

USRED: I dalje ćemo biti glas srednjoškolaca i inicijatori promjena u obrazovanju

Udruga srednjoškolaca Hrvatske zahvaljuje portalu srednja.hr što su prepoznali ideje koje promoviramo i što su se svojom novom inicijativom "Prvi politički obrazovni #konsenzus u Hrvatskoj" nadovezali na višegodišnje zagovaranje participacije učenika u kreiranju strategija i sadržaja koji se tiču njih samih.

OBESSU Bruxelles

Predstavnici hrvatskih učenika na europskoj konferenciji

Bili smo na OBESSU konferenciji u Bruxellesu

U budućnosti vidimo USRED i NVURH kao važne faktore u kreiranju politika OBESSU-a u Europi i na prostoru Jugoistočne Europe gdje je s predstavnicima srednjoškolaca iz BiH, Srbije i Slovenije dogovorena neformalna suradnja na izradi projekata i izradi zajedničke političke platforme.

Solidarnost u obrazovanju

Humnaitarni turnir 'Solidarnost u obrazovanju'

Humani srednjoškolci: prikupili smo 16 000 kn za Anabelu!

Udruga srednjoškolaca u Vukovarsko-srijemskoj županiji organizirala je II. Humanitarni turnir „Solidarnost u obrazovanju“ koji se održao 02.04.2014. u Sportskoj dvorani Borovo naselje.  

privatni album

Uvođenje suvremenih tehnologija u nastavi

Kako je učiteljica iz Varaždina svojim učenicima omogućila rad na tabletima

Prije nekoliko mjeseci Index je pisao o učiteljici iz Varaždina koja je silom željela svojim učenicima omogućiti nastavu dostojnu stoljeća u kojem živimo. Nakon što je svojim projektom osigurala školi novac za edukaciju profesora za rad na tabletima i kupnju istih, sad je u suradnji sa slovenskom OŠ Bistrica ob Sotli, pobijedila s novim projektom i tako školi priskrbila dodatnih 26.000 eura.