PISA testovi - realan pokazatelj?

OBESSU: Srednjoškolci odbijaju iskrivljene PISA procjene!

PISA užas

Povodom međunarodnog predstavljanja PISA rezultata, OBESSU na platformi za učenike škola u Europi ovim putem izražava zabrinutost zbog alarmantne situacije kod standardiziranog testiranja za procjenu postignuća učenika i samih nacionalnih obrazovnih sustava.

U OBESSU vjeruju da PISA procjene predstavljaju iskrivljenu sliku u obrazovanju jer:

  • PISA testovi procjenjuju ispitanika s testovima lako mjerljivog ishoda učenja, odnosno matematike,pismenosti i znanosti,dakle, ovi testovi po svom sastavu mjere samo uski raspon kompetencija.Oni ne uzimaju u obzir važne aspekte obrazovanja kao što je napredak svakog učenika, učenikova pozadina, okruženje za učenje, motivacija i interes učenika.
  • Procjena učenika, posebno onih od 15 godina, ne može se obavljati na zadovoljavajući način kada se provodi isključivo "multiple choice" testovima (test s ponuđenim odgovorima,jedan ili više točnih). Samo kompetentan učitelj sposoban je uzeti u obzir sve čimbenike koji se podudaraju kako bi na taj način ocijenio učenika i prilagodio prikladnu metodologiju na samog učenika.
  • Različiti učenici imaju različite potrebe za učenjem i oni dobro uče koristeći različite metode. Vrlo uski format tih testova zadržava raznovrsnost i individualnost svakog učenika.
  • PISA testiranja stvaraju negativnu atmosferu natjecanja između učenika,nastavnika,škola i nacionalnih obrazovnih sustava. Srž koncepta kvalitativnog obrazovanja treba biti suradnja između njegovih sudionika.
  • PISA test potkopava načela autonomije i supsidijarnosti u obrazovanju pomicanjem kvalitete praćenja i strateških mjera za poboljšanje kvalitete na višu razinu: iz razredne na školsku razinu,iz školske na nacionalnu razinu i s nacionalne na međunarodnu razinu.
  • PISA testovi nejasni su u svojim namjerama: "Znanstveni dokazi" izvučeni iz njihovih rezultata nemaju nikakvu pouzdanu drugu stranu za usporedbu. Preporuke koje je formulirao OECD ne stavljaju za prioritet interese nastavnika, učenika i njihovih obitelji kao direktnih sudionika u procesu obrazovanja. Često se PISA rezultati pogrešno tumače i zlouporabljuju u političke svrhe, odnosno za postizanje ciljeva koji ne idu na ruku učenicima, već drugim institucijama i drugim interesnim skupinama.
  • PISA testovi utječu na kurikulume promovirajući "učenje za test" i to prouzrokuje prijelaz sa pristupa samom učeniku na pristup učenikovim rezultatima.
  • Istaknutost PISA testova širi ideju standardiziranog vrednovanja kao valjane metode ocjenjivanja u školama.

Uduga srednjškolaca, kao sudionik OBESSU-ove 8. konferencije i OBESSU sa svojim članicama, zahtIjeva promjene fokusa sa kvantitativnog vrednovanja na kvalitativno vrednovanje obrazovnog sustava.

 Pozivamo prije svega našu Vladu i Ministarstvo znanosti,obrazovanja i sporta da priznaju spomenute razlike između PISA testova i prave misije srednjoškolskog obrazovanja te se pozivaju da pokrenu inkluzivni i demokratski dijalog između svih dionika o PISA procjenama i kako pronaći bolje pokazatelje za procjenu stanja obrazovnog sustava i osigurati njegovu kvalitetu.

Komentari na članak

Vezani članci

usred

Skupština Udruge srednjoškolaca Hrvatske

USRED bira novo rukovodstvo: Poziv za isticanje kandidatura

Na temelju članaka 24., 27., 29., 30. i 31. statuta Udruge srednjoškolaca Hrvatske raspisuje se Poziv za isticanje kandidature za izbor predsjednika, dopredsjednika, Upravnog i Nadzornog odbora Udruge srednjoškolaca Hrvatske.

x

XV. GIMNAZIJA, ZAGREB

VIDEO | Glazbom reci stop maltretiranju 2017.

U glazbenoj radionici zagrebačke XV. gimnazije, za natječaj radiopostaje Antene Zagreb, nastala je glazbena obradba koju posvećujemo velikanima svjetske glazbene scene koji su nas napustili 2016. godine.

1

Solidarnost

Ekonomska škola Vukovar: Otvorili Školski volonterski klub

Klupska vrata otvorila je Ekonomska škola Vukovar, na čijoj je svečanosti ravnateljica škole dr. sc. Mira Majstorović istaknula važnost volonterstva u školskoj ustanovi te među učenicima…

tb

TBILISI: 6. MEĐUNARODNI TURNIR MLADIH PRIRODOSLOVACA

Mladi hrvatski prirodoslovci iz Tbilisija s brončanom medaljom

Hrvatski mladi prirodoslovci sa 6. Međunarodnog turnira mladih prirodoslovaca koji se održava u gruzijskom glavnom gradu Tbilisiju vraćaju se s osvojenim izvrsnim trećim mjestom.

s

Gimnazijalci u Bruxellesu

Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec: Kakvu će ulogu imati kultura u budućnosti Europe?

Gimnazija Josipa Slavenskog u Čakovcu jedna je od 33 škole iz cijele Europe čiji će učenici ovog ožujka doći u Bruxelles i europskim institucijama predočiti što misle o ulozi kulture u budućnosti Europe.