PISA testovi - realan pokazatelj?

OBESSU: Srednjoškolci odbijaju iskrivljene PISA procjene!

PISA užas

Povodom međunarodnog predstavljanja PISA rezultata, OBESSU na platformi za učenike škola u Europi ovim putem izražava zabrinutost zbog alarmantne situacije kod standardiziranog testiranja za procjenu postignuća učenika i samih nacionalnih obrazovnih sustava.

U OBESSU vjeruju da PISA procjene predstavljaju iskrivljenu sliku u obrazovanju jer:

  • PISA testovi procjenjuju ispitanika s testovima lako mjerljivog ishoda učenja, odnosno matematike,pismenosti i znanosti,dakle, ovi testovi po svom sastavu mjere samo uski raspon kompetencija.Oni ne uzimaju u obzir važne aspekte obrazovanja kao što je napredak svakog učenika, učenikova pozadina, okruženje za učenje, motivacija i interes učenika.
  • Procjena učenika, posebno onih od 15 godina, ne može se obavljati na zadovoljavajući način kada se provodi isključivo "multiple choice" testovima (test s ponuđenim odgovorima,jedan ili više točnih). Samo kompetentan učitelj sposoban je uzeti u obzir sve čimbenike koji se podudaraju kako bi na taj način ocijenio učenika i prilagodio prikladnu metodologiju na samog učenika.
  • Različiti učenici imaju različite potrebe za učenjem i oni dobro uče koristeći različite metode. Vrlo uski format tih testova zadržava raznovrsnost i individualnost svakog učenika.
  • PISA testiranja stvaraju negativnu atmosferu natjecanja između učenika,nastavnika,škola i nacionalnih obrazovnih sustava. Srž koncepta kvalitativnog obrazovanja treba biti suradnja između njegovih sudionika.
  • PISA test potkopava načela autonomije i supsidijarnosti u obrazovanju pomicanjem kvalitete praćenja i strateških mjera za poboljšanje kvalitete na višu razinu: iz razredne na školsku razinu,iz školske na nacionalnu razinu i s nacionalne na međunarodnu razinu.
  • PISA testovi nejasni su u svojim namjerama: "Znanstveni dokazi" izvučeni iz njihovih rezultata nemaju nikakvu pouzdanu drugu stranu za usporedbu. Preporuke koje je formulirao OECD ne stavljaju za prioritet interese nastavnika, učenika i njihovih obitelji kao direktnih sudionika u procesu obrazovanja. Često se PISA rezultati pogrešno tumače i zlouporabljuju u političke svrhe, odnosno za postizanje ciljeva koji ne idu na ruku učenicima, već drugim institucijama i drugim interesnim skupinama.
  • PISA testovi utječu na kurikulume promovirajući "učenje za test" i to prouzrokuje prijelaz sa pristupa samom učeniku na pristup učenikovim rezultatima.
  • Istaknutost PISA testova širi ideju standardiziranog vrednovanja kao valjane metode ocjenjivanja u školama.

Uduga srednjškolaca, kao sudionik OBESSU-ove 8. konferencije i OBESSU sa svojim članicama, zahtIjeva promjene fokusa sa kvantitativnog vrednovanja na kvalitativno vrednovanje obrazovnog sustava.

 Pozivamo prije svega našu Vladu i Ministarstvo znanosti,obrazovanja i sporta da priznaju spomenute razlike između PISA testova i prave misije srednjoškolskog obrazovanja te se pozivaju da pokrenu inkluzivni i demokratski dijalog između svih dionika o PISA procjenama i kako pronaći bolje pokazatelje za procjenu stanja obrazovnog sustava i osigurati njegovu kvalitetu.

Komentari na članak

Vezani članci

privatni album

Uvođenje suvremenih tehnologija u nastavi

Kako je učiteljica iz Varaždina svojim učenicima omogućila rad na tabletima

Prije nekoliko mjeseci Index je pisao o učiteljici iz Varaždina koja je silom željela svojim učenicima omogućiti nastavu dostojnu stoljeća u kojem živimo. Nakon što je svojim projektom osigurala školi novac za edukaciju profesora za rad na tabletima i kupnju istih, sad je u suradnji sa slovenskom OŠ Bistrica ob Sotli, pobijedila s novim projektom i tako školi priskrbila dodatnih 26.000 eura.

r

Mladi znanstvenici u Osijeku

Održana Jesenska škola kemije u "Ruđerici"

Za sve učenike kojima znanje iz kemije koje se može steći kroz redoviti srednjoškolski program nije dovoljno organizirana je Jesenska škola kemije.

34

EKONOMSKA ŠKOLA PULA

Učenici Ekonomske škole Pula osmislili aplikaciju za dijeljenje prijevoza prtljage

Dana 29. studenog 2018. godine u prostorijama Ekonomske škole Pula uručena su priznanja i plakete timovima koji su osvojili ukupno 10 tisuća kuna na HUP-ovom natječaju „Poduzetnici budućnosti“ za svoje projekte „Shuffle“ i „Mala škola ekonomije“.

austen

Povodom 200 godina smrti Jane Austen

SŠ BAN JOSIP JELAČIĆ, ZAPREŠIĆ: Izložba "Jane Austen in the 21st Century"

Povodom 200 godina smrti Jane Austen, u galeriji Anima u SŠ Ban Josip Jelačić u Zaprešiću, otvorena je izložba Jane Austen in the 21st Century kao kruna cjelogodišnjeg projekta.

usred

Skupština Udruge srednjoškolaca Hrvatske

USRED bira novo rukovodstvo: Poziv za isticanje kandidatura

Na temelju članaka 24., 27., 29., 30. i 31. statuta Udruge srednjoškolaca Hrvatske raspisuje se Poziv za isticanje kandidature za izbor predsjednika, dopredsjednika, Upravnog i Nadzornog odbora Udruge srednjoškolaca Hrvatske.