ZO i GO po mjeri učenika

ZO i GO po mjeri učenika

goo

ZO i GO po mjeri učenika

Već skoro desetljeće slušamo priče i prepucavanja oko uvođenja Građanskog odgoja i od prošle godine Zdravstvenog odgoja.
Osim stavova LGBTQ zajednice, crkvenih krugova, građanskih inicijativa i sl., do danas nismo dobili stavove i reakcije učenika kojih itekako ima. Štoviše po pitanju uvođenja i sadržaja Zdravstvenog odgoja je čak provedena i anketa među učenicima na nacionalnoj razini, rezultati te ankete su raspravljeni na okruglom stolu u Zagrebu i na sjednici Nacionalnoga vijeća učenika Republike Hrvatske. O svim zaključcima i stavovima bili su obaviješteni mediji. Dakako, zašto bi slušali učenika zbog kojih sustav postoji!? To bi bilo odviše besmisleno ili barem tako misle naši mediji.

U nekoliko sam navrata pisao o Zdravstvenom i Građanskom odgoju, ali ono što bih sigurno izvukao zaključak na sve dosada provedene rasprave je da se ni jedan ni drugi “odgoj” primarno ne bave temama po kojima su dobili ime. Možemo čak tvrditi da se ispod “prikladnih” imena nalazi podmetnuta ideologija, ali o tome ne bih previše govorio. Ono što je bitno istaknuti je činjenica da bi Građanski odgoj trebao učenike podučavati domoljublju, dok bi ih Zdravstveni odgoj trebao podučiti životu bez cigareta, droga, alkohola i hrpa tableta. Iz onoga što je napisano ni jedan ni drugi predmet ili među-predmetni sadržaj ne ispunjava ove vrlo jednostavne, ali krucialne osnove.

Stoga smatram da bi jedini logičan korak bio redizajn obaju kurikuluma, uz uvažavanje stavova učenika. Ako učenici žele znati kada su svi blagdani onda moraju imati pravo na to, odnosno ako im je pitanje “zdravosti” trave interesantnije od prava seksualnih manjina onda se to MORA poštovati.
Nadam se da će se glas učenika glasnije čuti.

Pavao Škoko Gavranović

Komentari na članak

Vezani članci

https://drava.info/2017/07/tatjana-matic-goli-otok/

Mladi: Goli otok danas

Ima li Goli otok budućnost?

Povijesno-politološki kamp na Golom otoku izbalansirana je kombinacija politoloških i povijesnih tema, fizičkog rada, sunca i mora te duhovnosti koju organiziraju katoličke studentske udruge SKAC i MAGIS u suradnji s Fakultetom filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Prepisivanje: Trud ili Snalažljivost

Prepisivanje: Trud ili Snalažljivost

Prepisivanje: Trud ili Snalažljivost

Bebek i njegove naočale

Uklopiti se, utopiti se

Željko Bebek i njegove sunčane naočale

Da budemo načisto, ovo jest još jedan tekst o tome kako je okej biti drugačiji i pustiti selo neka priča, da uvijek ima ljudi koji vas prihaćaju takve. Ali piše ga osoba koja nikad nije gledala Gospodara prstenova, ali zato zna sve epizode Smogovaca napamet. Ja. Koja nemam retro levisice i chokere, Instagram obrve i fidget spinner, radije gledam hrvatske filmove nego strane, ne slušam Eda Sheerana, ali zato znam sve pjesme Prljavog kazališta. Slušam gramofonske ploče i nemam pojma tko je Aca Lukas. Čula jesam. 

Internet

Pravo na komunikaciju

Tko je ukrao internet?

Kreator World Wide Web-a (www) Tim Berners-Lee je u svojoj prvotnoj zamisli ostavio WWW svim ljudima na korištenje. Pristup internetu je ljudsko pravo kojega nitko ne može ograničiti osim samih ljudi. U ovom članku ću se posvetiti tzv. teroristima na internetu i zakonima kojim su pokušali ograničiti to ljudsko pravo.

Stog knjiga

I dok mnogi drže da prosječni srednjoškolac ne čita ni lektire, a kamoli nešto drugo, istina je dijametralno suprotna – današnji mladi rado čitaju gotovo sve osim lektire.

Novi popis lektire: realan odraz današnjeg mladog čitatelja

Ako upitate profesore hrvatskog jezika što mladi danas čitaju u svoje slobodno vrijeme, mnogi će vam reći – sve osim lektire. Novi popis izazvao je oduševljenje kod velikog broja učenika i profesora, ali i dalje ima onih koji se ne mogu pomiriti da se ostavlja na izbor svakome od profesora hoće li baš svaki učenik morati tijekom svog školovanja imati Držića za samostalno cjelovito čitanje, iako je pisao drame prije nego što se Shakespeare rodio.