TEHNIKE UČENJA

TEHNIKE UČENJA

Pisanje zadaće

TEHNIKE UČENJA

Učenje je složeni psihički proces promjene ponašanja na osnovi  usvojenog znanja i iskustva.  Postoje razna istraživanja koja su se bavila načinima učenja te odabirom najboljih. Budući da je početak nove školske godine pred vratima, donosim Vam nekoliko tehnika za što bolje učenje.

 

Prije početka učenja važno je da nađete mjesto gdje ćete učiti, gdje vas nitko neće ometati i gdje ćete moći zadržati koncentraciju na učenje. Bilo bi dobro da s radnog stola maknete sve stvari koje bi mogle odvlačiti vašu pažnju (stripovi, časopisi, laptop, mobitel…). Najbolje je da prvo učite ono gradivo koje se taj isti dan obrađivalo u školi jer Vam je to najsvježije u pamćenje i najlakše ćete ga naučiti.

 

Podijelite gradivo u nekoliko cjelina, ali ga podijelite i po danima (npr. 20 stranica iz povijesti naučit ću u ponedjeljak, idućih 20 u utorak …), na taj način ono što ste naučili ostaje duže vremena u pamćenju. Postoji mogućnost da i stignete sve naučiti 5 do 12, ali s time osiguravate brzo zaboravljanje naučenog gradiva.

 

Ako gradivo koje učite ne sadrži nikakve fotografije, karte, grafove i sl., pokušajte stvoriti vlastite, vizualizirajte sadržaj i tako ćete zapamtiti teško gradivo još bolje.

Prakticirajte naučeno– bilo da je riječ o učenju stranih jezika, informatičkih ili prezentacijskih vještina najlakše ćete nešto naučiti, a da Vam dugo ostane u sjećanju je tako što ćete naučeno pokazati u praksi.

 

Uz pomoć mnemotehnika „besmisleni“ sadržaji postat će smisleni, neke od njih su:

  1. SKRAĆIVANJE- skraćivanje pojmova, proizvoda, institucija koje se temelji na stvaranju akronima, a posebno se koristi za duže oblike riječi koje je teže zapamtiti.
  2. ELABORIRANO KODIRANJE- korištenje različitih i zanimljivih riječi, fraza ili rečenica kako bismo lakše zapamtili određene nepovezane informacije, posebno je korisno ako bismo trebali zapamtiti neke formule.
  3. METODA PROSTORNOG UREĐENJA STRANICE- najviše koristi vizualnim tipovima kojima se najlakše prisjetiti informacija po rasporedu na stranici na kojoj su bitne stvari bile napisane. Zabilješke razmjestimo na papir i time dobivamo prikladan raspored za pamćenje.

 

Ne treba zaboraviti ni mentalne mape koje su u zadnje vrijeme vrlo popularne,  treba napraviti ključnu sliku koncepta i dopisivati sve informacije koje su povezane s njom, na taj način organiziramo veliki broj informacija.

 

Ono što je također vrlo popularno je podvlačenje „bitnog“,  no taj način i nije toliko dobar koliko se mislilo. Podvlačenjem „bitnoga“  koncentriramo se samo na  ono što smo podvukli i veća je mogućnost ugrožavanja procesa povezivanja i izvođenja zaključaka.

 

Na kraju, na Vama je da odlučite koja Vam tehnika najbolje odgovara  i tako se pripremite  za početak nove školske godine.

 

TEA BABIĆ

Komentari na članak

Vezani članci

Prepisivanje: Trud ili Snalažljivost

Prepisivanje: Trud ili Snalažljivost

Prepisivanje: Trud ili Snalažljivost

goo

ZO i GO po mjeri učenika

ZO i GO po mjeri učenika

ZO i GO po mjeri učenika

1

Komentar o nastavi

[KOLUMNA] Nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati!

Je li dobra metoda biti susretljiv, pokušati biti prijatelj učenicima i olakšati im prenatrpan raspored? Ili pak je potrebno pokazati im svoje godine, svoju teško stečenu titulu, zaboraviti da si nedavno i sam bio u školskoj klupi i učiniti im školske dane nepodnošljivima?

Učionica; pogled kroz prozor

Škola je sigurno mjesto?

Škola je sigurno mjesto?

Škola je sigurno mjesto?

Pisanje zadaće

TEHNIKE UČENJA

TEHNIKE UČENJA

TEHNIKE UČENJA