TEHNIKE UČENJA

TEHNIKE UČENJA

Pisanje zadaće

TEHNIKE UČENJA

Učenje je složeni psihički proces promjene ponašanja na osnovi  usvojenog znanja i iskustva.  Postoje razna istraživanja koja su se bavila načinima učenja te odabirom najboljih. Budući da je početak nove školske godine pred vratima, donosim Vam nekoliko tehnika za što bolje učenje.

 

Prije početka učenja važno je da nađete mjesto gdje ćete učiti, gdje vas nitko neće ometati i gdje ćete moći zadržati koncentraciju na učenje. Bilo bi dobro da s radnog stola maknete sve stvari koje bi mogle odvlačiti vašu pažnju (stripovi, časopisi, laptop, mobitel…). Najbolje je da prvo učite ono gradivo koje se taj isti dan obrađivalo u školi jer Vam je to najsvježije u pamćenje i najlakše ćete ga naučiti.

 

Podijelite gradivo u nekoliko cjelina, ali ga podijelite i po danima (npr. 20 stranica iz povijesti naučit ću u ponedjeljak, idućih 20 u utorak …), na taj način ono što ste naučili ostaje duže vremena u pamćenju. Postoji mogućnost da i stignete sve naučiti 5 do 12, ali s time osiguravate brzo zaboravljanje naučenog gradiva.

 

Ako gradivo koje učite ne sadrži nikakve fotografije, karte, grafove i sl., pokušajte stvoriti vlastite, vizualizirajte sadržaj i tako ćete zapamtiti teško gradivo još bolje.

Prakticirajte naučeno– bilo da je riječ o učenju stranih jezika, informatičkih ili prezentacijskih vještina najlakše ćete nešto naučiti, a da Vam dugo ostane u sjećanju je tako što ćete naučeno pokazati u praksi.

 

Uz pomoć mnemotehnika „besmisleni“ sadržaji postat će smisleni, neke od njih su:

  1. SKRAĆIVANJE- skraćivanje pojmova, proizvoda, institucija koje se temelji na stvaranju akronima, a posebno se koristi za duže oblike riječi koje je teže zapamtiti.
  2. ELABORIRANO KODIRANJE- korištenje različitih i zanimljivih riječi, fraza ili rečenica kako bismo lakše zapamtili određene nepovezane informacije, posebno je korisno ako bismo trebali zapamtiti neke formule.
  3. METODA PROSTORNOG UREĐENJA STRANICE- najviše koristi vizualnim tipovima kojima se najlakše prisjetiti informacija po rasporedu na stranici na kojoj su bitne stvari bile napisane. Zabilješke razmjestimo na papir i time dobivamo prikladan raspored za pamćenje.

 

Ne treba zaboraviti ni mentalne mape koje su u zadnje vrijeme vrlo popularne,  treba napraviti ključnu sliku koncepta i dopisivati sve informacije koje su povezane s njom, na taj način organiziramo veliki broj informacija.

 

Ono što je također vrlo popularno je podvlačenje „bitnog“,  no taj način i nije toliko dobar koliko se mislilo. Podvlačenjem „bitnoga“  koncentriramo se samo na  ono što smo podvukli i veća je mogućnost ugrožavanja procesa povezivanja i izvođenja zaključaka.

 

Na kraju, na Vama je da odlučite koja Vam tehnika najbolje odgovara  i tako se pripremite  za početak nove školske godine.

 

TEA BABIĆ

Komentari na članak

Vezani članci

https://drava.info/2017/07/tatjana-matic-goli-otok/

Mladi: Goli otok danas

Ima li Goli otok budućnost?

Povijesno-politološki kamp na Golom otoku izbalansirana je kombinacija politoloških i povijesnih tema, fizičkog rada, sunca i mora te duhovnosti koju organiziraju katoličke studentske udruge SKAC i MAGIS u suradnji s Fakultetom filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

USRED logo

ANKETA O GLASANJU SA 16 GODINA

ANKETA O GLASANJU SA 16 GODINA

ANKETA O GLASANJU SA 16 GODINA

Učenik na stubama čita

Devetogodišnje obrazovanje

Devetogodišnje obrazovanje

Devetogodišnje obrazovanje

goo

ZO i GO po mjeri učenika

ZO i GO po mjeri učenika

ZO i GO po mjeri učenika

Stog knjiga

I dok mnogi drže da prosječni srednjoškolac ne čita ni lektire, a kamoli nešto drugo, istina je dijametralno suprotna – današnji mladi rado čitaju gotovo sve osim lektire.

Novi popis lektire: realan odraz današnjeg mladog čitatelja

Ako upitate profesore hrvatskog jezika što mladi danas čitaju u svoje slobodno vrijeme, mnogi će vam reći – sve osim lektire. Novi popis izazvao je oduševljenje kod velikog broja učenika i profesora, ali i dalje ima onih koji se ne mogu pomiriti da se ostavlja na izbor svakome od profesora hoće li baš svaki učenik morati tijekom svog školovanja imati Držića za samostalno cjelovito čitanje, iako je pisao drame prije nego što se Shakespeare rodio.