Sign 2 me

Sign 2 me

b

Sign 2 me

S malo zakašnjenja pišem o ovogodišnjem projektu u Gospodarskoj školi Varaždin.

Kako u danima krize, sve teže nalazimo solidarnost za one kojima je to potrebno, pokrenuli smo ove godine projekt Sign 2 me, iliti Daj mi znak. Projekt je osmišljen kao podrška učenicima s poteškoćama sluha ili vida i za poticanje solidarnosti među ostalim učenicima. Projektu su pristupili i nastavnici koji već godinu dana uče znakovni jezik gluhih. Započeli smo radionicama koje su održali stručni logopedi koji se bave učenicima s poteškoćama vida i sluha. Partneri ovog projekta su: Medicinska škola Varaždin i škola Antuna Matije Reljkovića, Slavonski Brod te Varaždinska županija.

Nakon radionica u svibnju, na peterodnevnom putu u Njemačku smo posjetili škole koje su integrirane i pružaju posebnu podršku učenicima. Sudjelovali smo u nastavi i imali prilike osobno pitati učenike kako to izgleda. Ispit koje dobivaju su u potpunosti isti kao i ispiti koje učenici bez poteškoća! Nastavni plan je prilagođen, udžbenici se printaju na većim stranicama, imaju i veći font na računalu. Učenici koji imaju manje od 5% vida koriste tipkovnicu na brajici. Razredi su mali, ali složni. Osobno mi se dojmilo kako uobičajeno teče jedan njihov dan. Pitala sam učenike svoje generacije kako provode dan i odgovori su bili zapravo skoro identični. Izlazak s prijateljima, sport, čak i pisanje je nekima hobi! Većina ih čak ima i društvenu mrežu i s nekima sam nastavila kontakt i nakon projekta.

Nakon puta, u Varaždinu se nastavila promocija projekta na trgu i daljnja predavanja u školi povodom dana Gospodarske škole Varaždin. Učenici triju škola su i nedavno bili na Biogradu te imali daljnje radionice. Cilj projekta je da se učenicima olakša integracija u škole, prilagođene učionice i nastavnici obrazovani za rad s učenicima koji imaju poteškoće vida i sluha.

Osobno, projekt mi se jako dojmio, smatram da je na neki način smanjio jaz među učenicima, da je premostio neke predrasude i stvorio nova prijateljstva.

 

Patricija Biškup

Komentari na članak

Vezani članci

https://www.google.hr/search?q=hrvatski+obrazovni+sustav&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiI2-qa-6DPAhUKbRQKHeVZChMQ_AUIBigB#imgrc=iPxGVwGcW8eV8M%3A

Prednosti i nedostatci hrvatskog obrazovnog sustava

Bolje obrazovanje za bolju budućnost!

Obrazovanje podrazumijeva ustanovu, proces, sadržaj i rezultat organiziranog i/ili slučajnog učenja, a omogućuje razvoj različitih kognitivnih sposobnosti i stjecanje raznovrsnih znanja, vještina, umijeća i navika.

pos

Ja, žena

Boji li se suvremeno društvo uspješnih žena?

Živimo u 21. stoljeću, vremenu ravnopravnosti i jednakosti među svim ljudima, bez obzira na spol, vjeroispovijest i seksualnu orijentaciju. Tako glasi definicija, no kolika je stvarna istinitost ove tvrdnje?

plakanje, tuga, depresija

iz osobnog iskustva

Kako živjeti s depresivnom osobom

Doista je čudno živjeti s osobom koja sluša, a ne čuje. Gleda, a ne vidi. Živi, a ne postoji.

b

Sign 2 me

Sign 2 me

Sign 2 me

Stog knjiga

I dok mnogi drže da prosječni srednjoškolac ne čita ni lektire, a kamoli nešto drugo, istina je dijametralno suprotna – današnji mladi rado čitaju gotovo sve osim lektire.

Novi popis lektire: realan odraz današnjeg mladog čitatelja

Ako upitate profesore hrvatskog jezika što mladi danas čitaju u svoje slobodno vrijeme, mnogi će vam reći – sve osim lektire. Novi popis izazvao je oduševljenje kod velikog broja učenika i profesora, ali i dalje ima onih koji se ne mogu pomiriti da se ostavlja na izbor svakome od profesora hoće li baš svaki učenik morati tijekom svog školovanja imati Držića za samostalno cjelovito čitanje, iako je pisao drame prije nego što se Shakespeare rodio.