More i planine ili pak strana mora i strane planine?

Maturalac - u Hrvatsku ili inozemstvo?

ppppp

Maturalac je zasigurno putovanje koje će se urezati u svačije životno sjećanje. No, s godinama i sa sve manjom financijskom moći stanovništva, postavlja se pitanje - treba li stvarno maturalac biti u inozemstvu?

Maturalac - vječno pitanje i vjerojatno jedna od rjeđih stvari iz srednje škole čija sjećanja ostaju za cijeli život. Nekim učenicima to je prilika da vide zemlje koje nikad u životu nisu vidjeli, povežu se s kulturama o kojima su do jučer čitali u knjigama i gledali u filmovima. Međutim, odlazak u strane zemlje bila je (i još uvijek je u poštenoj većini škola) praksa koja se odavno primjenjivala. No, ipak, mnogo škola sve se češće počelo okretati hrvatskom Jadranu. Zašto je to tako? Treba li u potpunosti prekinuti praksu putovanja po inozemstvu? Treba li se maturalac bazirati samo u Hrvatskoj?

Treći sam razred srednje škole i maturalac se uskoro bliži. Dok se već dogovaraju planovi za maturalac (a tek smo počeli sa školskom godinom), često se razgovara o tome u koju bismo zemlju trebali ići. Davali su se različiti prijedlozi, a najistaknutiji su bili Crna Gora i Češka kao zemlje i Dubrovnik i Crikvenica kao mjesta u Hrvatskoj. Ipak, svi su već nekako spremni za tu odluku da se ipak ide u Hrvatsku.

Prvi razlog, koji se možda i može povezati s medijskom histerijom, jest terorizam. Popularne turističke destinacije poput Španjolske i Francuske, danas su meta terorista. Međutim, emancipacija Katalonije od Španjolske znači da Barcelona još neko vrijeme neće biti dostupna kao odredište za maturalac, sudeći po svim naputcma koje je ministarstvo poslalo prilikom tih nemira. Međutim, šanse da teroristi napadnu jednu hrvatsku srednju školu jako su  male, no ipak, igrajući se s mogućnostima i šansama prilikom vođenja nekoliko desetaka djece na putovanje njihovih života  prilično je  teško, gledajući iz profesorske perspektive. A i učeničke. Iz moje perspektive, sigurno ne bih išao u neki veći zapadni grad dva tjedna nakon što se tamo dogodio teroristički napad. Ipak, na maturalac se ne ide kao na Woodstock - ipak je na kraju cilj maturalca naučiti nešto o kulturnoj baštini. To jest, čuti uživo ono sve što već piše na nužnim enciklopedijama poput Wikipedije. 

Na službenim dokumentima koje sam uspio iskopati na internetu piše da je cilj maturalnog putovanja upoznavanje s kulturnim, povijesnim, prirodnim i gospodarskim obilježjima mjesta koja će biti posjećena, razvijanje osjećaja zajedništva i prijateljstva između učenika i profesora, kao i "zabavni ciljevi", koje ne moram previše objašnjavati. 

Nisam upoznat s planovima izleta svih osnovnih i srednjih škola, međutim, u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju uspio sam vidjeti jako puno Hrvatske. Tako sam imao prilike vidjeti Vukovar i Osijek, Roč i Hum, Split i Crikvenicu, gotovo cijelu hrvatsku obalu, izuzmemo li otoke. Ako se ipak odlučuje o putovanjima po Hrvatskoj, velike su šanse da je velika većina učenika već prije vidjela te krajeve. To bi moglo dovesti do negodovanja. Mnogi učenici srednjih škola razmišljaju o tome kako bi bilo odlično upoznati neku drugu zemlju.

I to je, po osobnom sudu, vrlo dobro razmišljanje. Recimo, meni bi bilo mnogo draže upoznati neku potpuno drugačiju kulturu nego posjetiti destinaciju na kojoj sam već bio i ponoviti gradivo. Naravno, ljudi se razlikuju od zavičaja do zavičaja - no upoznati neku drugu kulturu pa makar na tih pet-šest dana bilo bi mi puno draže. Da se razumijemo, nije riječ o tome da mrzim Hrvatsku i sve hrvatsko, već bih kao mlada osoba htio bolje upoznati kulture oko nas.

No, ne znam tko odučuje o tome kamo će se zapravo ići na maturalac. Ako roditelji odlučuju o toj temi, vjerojatno će odabrati najjeftiniju opciju. Budimo iskreni, maturalac je ipak trošak koji si ne može svatko priuštiti. Zdrav kompromis između djeteta i roditelja jest onaj najjeftiniji maturalac, a ako gledamo s financijske strane, maturalci u Hrvatskoj  ipak su mnogo jeftiniji. Ipak, prema nekim reportažama, Prag je jeftiniji od hrvatske obale. No, oni u inozemstvu mnogo su atraktivniji. Pogledajmo samo Španjolsku!

S obzirom da sam tek započeo s trećim razredom, još nisam imao prilike ići na maturalac. Zato sam odlučio dobiti informacije iz prve ruke. Uspio sam popričati s jednim srednjoškolcem koji je bio na maturalcu u Španjolskoj, Francuskoj, Monaku i Italiji. Njegovo maturalno putovanje obuhvatilo je francuski Cannes, monegaški Monte Carlo, kao i španjolski grad Barcelonu. Srednjoškolac je rekao kako je ovaj obilazak europskih država bilo jedno od njegovih najljepših iskustava u životu. No, ipak želi da se budući maturalci održavaju u Hrvatskoj, iz razloga što bi tako doprinijeli hrvatskom gospodarstvu i u slučaju bilo kakve nesreće puno je manje papirologije i ne(dogodovština). 

Na kraju krajeva, ipak su Češka i Španjolska najpoznatija odredišta. Španjolska ima malo jaču ponudu, s obzirom da se putem do same Španjolske još mogu vidjeti i tri države pune apsolutnih zanimljivosti. Ako gledamo iz financijskog aspekta, Češka je puno jeftinija. I sigurnija. Naime, ona je često bila svrstavana u jednu od najsigurnijih zemalja, posebice u kategoriji terorizma. Dok u međuvremenu, Francuska i Španjolska učestalo pune naslovnice novim terorističkim napadima koji obično završavaju jako krvavo. Zato Španjolska i destinacije blizu nje polako gube na popularnosti, a Češka postaje sve češći kompromis između učenika, profesora i roditelja, iz razloga što je Češka prilično jeftina kao država, iako je sam put eventualno malo skuplji.

Ovom tvrdnjom zaključujem i ovu kolumnu. Iako bi iz financijskih i sigurnosnih razloga trebalo posjetiti Hrvatsku kako zemlju za maturalac. Međutim, ipak su u pitanju srednjoškolci. Srednjoškolsko doba jest ipak jedno od najljepših doba u životu, a k tome se još može i naučiti mnogo toga. Smatram da bi učenje o stranim kulturama mnogo pridonijelo našem razvijanju pa tako mislim da bi Češka jako puno pridonijela samom razvijanju učenika.

Moj stav je - u inozemstvo!

Komentari na članak

Vezani članci

Strong

Zadrži svoj stav

Kako imati i zadržati svoj stav

Svi imamo stavove, oni se odnose na različite stvari poput stavova o ljubavi,  politici, religiji, obrazovanju, obitelji, prijateljstvima…Najčešće stav odražava naše vrijednosti za koje vjerujemo da su važne i ponekad u skladu s njima reagiramo čak nesvjesni da ih imamo. Donosimo pet ideja kako zadržati svoj stav.

Učenik na stubama čita

Devetogodišnje obrazovanje

Devetogodišnje obrazovanje

Devetogodišnje obrazovanje

LIDRANO

SVRHA ILI NAVIKA?

Moj prvi, ali i posljednji Lidrano: doživljaji jedne maturantice

Učenica sam četvrtog razreda opće gimnazije. Svake godine profesorica hrvatskog jezika pita me hoću li napisati nešto za LiDraNo, no ja se nikada nisam odlučila za taj pothvat. Nikada se nisam ni zapitala što je to zapravo LiDraNo ni koja je njegova svrha. Pa sam zato ove godine odlučila napisati kratku kritiku, komentar o nastavi u mojoj školi i predložiti mentorici da to pošalje na LidraNo.

g

Ne volite kad vam svira tišina?

Glazba uz koju možeš učiti

Glazba - iako je na svim mogućim poljima priznata kao umjetnost, može li ona poslužiti kao efektivna metoda koncentriranja prilikom učenja?

w

Ima li ih još?

Koliko još smakova svijeta?

Što su zapravo proročanstva u vezi smaka svijeta? Medijska obmana ili stvarni osjećaji?