SKUHAJ SI SAM!

[KOLUMNA] U osnovne škole u Republici Hrvatskoj treba uvesti domaćinstvo kao obavezan predmet!

domaćinstvo

Da vam objasnim, domaćinstvo je predmet koji podrazumijeva vještine kuhanja, šivanja, sadnje biljaka te baratanje osnovnim alatima poput mijenjanja lanca i gume na biciklu te mijenjanja žarulje!....Primjerice, kada vam padne gumb s košulje, u tome vam neće pomoći koliko je sinus deriviran, nego kako se konac provlači kroz iglu!

Jeste li se ikada pronašli u situaciji kada vam padne gumb s košulje, a nema majke u blizini? Je li vam ikad pao lanac s bicikla, a nije bilo oca u blizini?

Znate li si skuhati nešto ili zasaditi biljku u vrtu? 

Meni, ali i mnogim mojim prijateljima odgovor na ovo pitanje bio je: "Nemam pojma!" Međutim, imam rješenje za to. 

Da vam objasnim, domaćinstvo je predmet koji podrazumijeva vještine kuhanja, šivanja, sadnje biljaka te baratanje osnovnim alatima poput mijenjanja lanca i gume na biciklu te mijenjanja žarulje! Ovu tezu sagledat ću s dva stajališta, stajališta kvalitete života i opće društvenog stajališta.

Prema podatcima koje je portal Studentski hr. iznio preko Huffington posta, 2013. godine 3/4 studenata nije znalo skuhati jaje, a 50% njih ne zna pripremiti pire-krumpir ili rižu. Sacla je istražila da 73% ispitanika ne zna pripremiti zdrav obrok, a 3/4 studenata živi na grickalicama. Stoga ljudi nisu sposobni za samostalni život bez roditelja. Kad bismo na vrijeme uveli domaćinstvo i naučili ih osnovnim stvarima, život bi kasnije bio lakši.

S druge strane, zbog velikog broja teorijskih predmeta u školama, učenici ne dolaze u doticaj sa strukovnim elementima te ne dolazi do interesa za neka deficitarna zanimanja, a prema podatcima iz 2017. godine, više od 6000 mjesta u srednjim strukovnim školama ostalo je nepopunjeno. Sukladno tome, na tržištu rada nedostaju pekari, zidari, kuhari, dimnjačari, a zapošljavaju se ljudi iz inozemstva. Zašto? Jer nema zainteresirane djece za te struke, a osim toga, postoje države poput Austrije, Švicarske i Švedske u kojima je taj predmet obavezan.

Mnogi od vas će se pitati kako bi se izvodilo domaćinstvo kao predmet? Tko bi predavao domaćinstvo, budući da se radi o različitim strukama, a povećao bi se i broj predmeta. Primjer da je to moguće je 6. osnovna škola u Varaždinu koja domaćinstvo ima kao izvannastavnu aktivnost, a djeca i roditelji su zadovoljni i smatraju da je to korisno. Učitelji razredne nastave predaju nižim razredima, a pedagoginja nešto starijima, višim razredima. Još neke škole koje mogu biti primjer svima ostalima su škole Ivana Gundulića i Matije Gupca u Zagrebu te isto tako i Osnovna škola Trnjanska. Smatram da bi se to trebalo prenijeti i na nacionalnoj razini.

Da sažmem, domaćinstvo bi povećalo interes za strukovne škole, poticalo bi psihičke i motoričke sposobnosti te bi se životni standard puno brže povisio. Primjerice, kada vam padne gumb s košulje, u tome vam neće pomoći koliko je sinus deriviran, nego kako se konac provlači kroz iglu!

Komentari na članak

Vezani članci

Srednjoškolke (2) razgovaraju

O stanju u učionicama

Pismo učenika učenicima

Dugi niz godina idem u školu i promatram svoju okolinu. Donosim mnoge zaključke. Svaki dan uvidim mnoge propuste profesora, stručne službe i ostalih. Nije mi to drago. Žalosno je to da se danas većina stvari koje se ne bi smjele tolerirati ipak toleriraju.

http://www.ucobserver.org/faith/2011/05/feature_quebec_education_520.jpg

Što odabrati

Etika ili vjeronauk

Učenici imaju mogućnost izbora kad se radi o ova dva predmeta. Tako mogu sami odlučiti koji će predmet učiti u školi. Postoji mnogo mitova o onome što se uči na pojedinom predmetu, a probat ću vam opisati pojedini predmet tako da se lakše možete odlučiti.

Statistika, grafovi - multimedija

Jeste li pitali učenike

REZULTATI ANKETE: Više od 80% učenika nikada u školama nije bilo informirano o kurikularnoj reformi

Eksperimentalna provedba Škole za život je započela. U medijima se tek ponegdje nailazi na prve dojmove učenika i profesora uključenih u provedbu, a teško je reći da je široj javnosti jasna slika i način i proces uvođenja noviteta u obrazovanje. Upravo takav dojam daju i rezultati naše ankete provedene među srednjoškolcima.

Stog knjiga

Ima li toga zaista previše?

Opširnost gradiva nekad i danas

Ovo je moja prva kolumna u kojoj se bavim jednom prilično nepoznatom temom. Tema su kriteriji profesora u ocjenjivanju, ali pritom se uzima u obzir i opširnost gradiva koje se uči u srednjim školama. Osobno idem u opću gimnaziju i znam da je gradivo vrlo opširno, a nerijetko i teško. Malo sam istraživao po internetu i saznao kako se mnogo učenika žali na preveliku količinu gradiva. Je li to predetaljno za srednje škole?

Učionica; pogled kroz prozor

Škola je sigurno mjesto?

Škola je sigurno mjesto?

Škola je sigurno mjesto?