SKUHAJ SI SAM!

[KOLUMNA] U osnovne škole u Republici Hrvatskoj treba uvesti domaćinstvo kao obavezan predmet!

domaćinstvo

Da vam objasnim, domaćinstvo je predmet koji podrazumijeva vještine kuhanja, šivanja, sadnje biljaka te baratanje osnovnim alatima poput mijenjanja lanca i gume na biciklu te mijenjanja žarulje!....Primjerice, kada vam padne gumb s košulje, u tome vam neće pomoći koliko je sinus deriviran, nego kako se konac provlači kroz iglu!

Jeste li se ikada pronašli u situaciji kada vam padne gumb s košulje, a nema majke u blizini? Je li vam ikad pao lanac s bicikla, a nije bilo oca u blizini?

Znate li si skuhati nešto ili zasaditi biljku u vrtu? 

Meni, ali i mnogim mojim prijateljima odgovor na ovo pitanje bio je: "Nemam pojma!" Međutim, imam rješenje za to. 

Da vam objasnim, domaćinstvo je predmet koji podrazumijeva vještine kuhanja, šivanja, sadnje biljaka te baratanje osnovnim alatima poput mijenjanja lanca i gume na biciklu te mijenjanja žarulje! Ovu tezu sagledat ću s dva stajališta, stajališta kvalitete života i opće društvenog stajališta.

Prema podatcima koje je portal Studentski hr. iznio preko Huffington posta, 2013. godine 3/4 studenata nije znalo skuhati jaje, a 50% njih ne zna pripremiti pire-krumpir ili rižu. Sacla je istražila da 73% ispitanika ne zna pripremiti zdrav obrok, a 3/4 studenata živi na grickalicama. Stoga ljudi nisu sposobni za samostalni život bez roditelja. Kad bismo na vrijeme uveli domaćinstvo i naučili ih osnovnim stvarima, život bi kasnije bio lakši.

S druge strane, zbog velikog broja teorijskih predmeta u školama, učenici ne dolaze u doticaj sa strukovnim elementima te ne dolazi do interesa za neka deficitarna zanimanja, a prema podatcima iz 2017. godine, više od 6000 mjesta u srednjim strukovnim školama ostalo je nepopunjeno. Sukladno tome, na tržištu rada nedostaju pekari, zidari, kuhari, dimnjačari, a zapošljavaju se ljudi iz inozemstva. Zašto? Jer nema zainteresirane djece za te struke, a osim toga, postoje države poput Austrije, Švicarske i Švedske u kojima je taj predmet obavezan.

Mnogi od vas će se pitati kako bi se izvodilo domaćinstvo kao predmet? Tko bi predavao domaćinstvo, budući da se radi o različitim strukama, a povećao bi se i broj predmeta. Primjer da je to moguće je 6. osnovna škola u Varaždinu koja domaćinstvo ima kao izvannastavnu aktivnost, a djeca i roditelji su zadovoljni i smatraju da je to korisno. Učitelji razredne nastave predaju nižim razredima, a pedagoginja nešto starijima, višim razredima. Još neke škole koje mogu biti primjer svima ostalima su škole Ivana Gundulića i Matije Gupca u Zagrebu te isto tako i Osnovna škola Trnjanska. Smatram da bi se to trebalo prenijeti i na nacionalnoj razini.

Da sažmem, domaćinstvo bi povećalo interes za strukovne škole, poticalo bi psihičke i motoričke sposobnosti te bi se životni standard puno brže povisio. Primjerice, kada vam padne gumb s košulje, u tome vam neće pomoći koliko je sinus deriviran, nego kako se konac provlači kroz iglu!

Komentari na članak

Vezani članci

how to survive high school

DNEVNIK JEDNOG PRVAŠIĆA

Prva dva tjedna srednje škole - prošla su uspješno

Prva dva tjedna škole iza su jednog prvašića. Kako je on to proživio, doznajte u tekstu.

plakanje, tuga, depresija

iz osobnog iskustva

Kako živjeti s depresivnom osobom

Doista je čudno živjeti s osobom koja sluša, a ne čuje. Gleda, a ne vidi. Živi, a ne postoji.

LIDRANO

SVRHA ILI NAVIKA?

Moj prvi, ali i posljednji Lidrano: doživljaji jedne maturantice

Učenica sam četvrtog razreda opće gimnazije. Svake godine profesorica hrvatskog jezika pita me hoću li napisati nešto za LiDraNo, no ja se nikada nisam odlučila za taj pothvat. Nikada se nisam ni zapitala što je to zapravo LiDraNo ni koja je njegova svrha. Pa sam zato ove godine odlučila napisati kratku kritiku, komentar o nastavi u mojoj školi i predložiti mentorici da to pošalje na LidraNo.

Učionica; pogled kroz prozor

Škola je sigurno mjesto?

Škola je sigurno mjesto?

Škola je sigurno mjesto?

Laptop, bilježnica, učenje

Pripremaju li nas za maturu?

Kak' to zapravo funkcionira naše školstvo i pokoja riječ o štrebetanju

Što možemo očekivati od naših profesora? Pojedini se ispričavaju svojim učenicima što ih zamaraju sa nepotrebnim informacijama koje im na kraju čak ni na maturi ne trebaju, a kamoli tek na fakultetu ili u životu. Sve u svemu, kurikulum nam je prenapuhnut. U jednom momentu sam iz povijesti morao znati šire obiteljsko stablo Marije Antoanete. Kakve koristi od toga? Nisam siguran, nekome tko će možda studirati povijest i specijalizirati se za točno taj period povijesti će takve informacije možda i značiti nešto u životu, meni nažalost, ne znače ništa.