Komentar o nastavi

[KOLUMNA] Nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati!

1

Je li dobra metoda biti susretljiv, pokušati biti prijatelj učenicima i olakšati im prenatrpan raspored? Ili pak je potrebno pokazati im svoje godine, svoju teško stečenu titulu, zaboraviti da si nedavno i sam bio u školskoj klupi i učiniti im školske dane nepodnošljivima?

U svakoj školi ima jako dobrih i manje dobrih nastavnika. Uostalom, tako je to u svakoj profesiji. To ne znači da su ovi drugi i manje dobre osobe, već možda jednostavno nisu stvoreni za posao kojim se bave. Ipak, bez obzira na to što je naš obrazovni sustav i više nego zahrđao, svaki nastavnik ima slobodu sam birati svoj put i način rada. Problem, zapravo, i nije u tome što učenici ne vole neki predmet pa zbog toga krive nastavnika, nego je problem kad nastavnik slobodu svoje nastave koristi na zastario, nezanimljiv, dosadan način.

Kako biti dobar nastavnik
Svatko od nas na svoj način zamišlja dobrog nastavnika. Je li dobra metoda biti susretljiv, pokušati biti prijatelj učenicima i olakšati im prenatrpan raspored? Ili pak je potrebno pokazati im svoje godine, svoju teško stečenu titulu, zaboraviti da si nedavno i sam bio u školskoj klupi i učiniti im školske dane nepodnošljivima? Je li dobro svoje privatne probleme i svjetonazor zadržati za sebe? Ili pak je potrebno podijeliti ih s učenicima? Je li dobro osuđivati učenike na temelju njihovoga privatnoga života? Ili pak taj dio treba odvojiti od onoga školskog8a? Vjerojatno si ta i mnoga druga pitanja postavljaju nastavnici prije nego što počnu raditi. Kako odgovoriti na pitanja iz perspektive učenika? Većina učenika smatra da je vrlo važno sačuvati granicu učenikove i nastavnikove privatnosti, barem za vrijeme nastave. Učenikovo ponašanje ne bi smjelo utjecati na ocjenjivanje pa nije, primjerice, u redu dati jedinicu iz aktivnosti učeniku koji je pušio u parku preko puta škole. Izvrsno je vidjeti nastavnika koji bez obzira na prenatrpan program uvijek ide na ruku učenicima pa su pismeni lakši, a usmeni najavljeni. Učenici su automatski zainteresiraniji i nisu pod stresom, a nastavnik je zadovoljan jer su učenici zadovoljni. Manje je lijepo vidjeti nastavnika koji na sat dolazi nespreman pa bez prezentacije ne može funkcionirati čak ni uz pomoć udžbenika.

S pametnom pločom – pametno
Kako tehnologija napreduje, i način nastave trebao bi se barem malo mijenjati, a žalosno je što se gradivo i dalje često predaje kao i prije kada, primjerice, nismo imali pametne ploče koje su od ove školske godine postavljene u  tri učionice u našoj školi. Svi smo u početku bili oduševljeni, kako učenici tako i nastavnici. Nastavnici su prošli edukaciju pa smo se nadali da ćemo koristiti ako ne sve, barem neke mogućnosti koje pametna ploča pruža. Neki su se nastavnici u početku trudili predstavljati nam sadržaj za učenje služeći se pametnim pločama, no kada su shvatili da ih ostali ne koriste, odustali su i oni te su se vratili starim i dosadnim powerpoint prezentacijama. Ubrzo su se, možda i zbog nekorištenja, ploče počele kvariti pa smo trebali čekati da se poprave. Zanimljivo, na Danu otvorenih vrata sve su ploče funkcionirale, i to s različitim edukativnim sadržajima, što je učenike osnovnih škola jako zainteresiralo. Šteta je što se u školu i edukaciju učenika i nastavnika stalno ulaže, a onda se to ne zna na pravi način i iskoristiti. Uvijek će biti nastavnika koji odabiru kredu, ili, u našem slučaju, flomaster i ploču, ali bit će i onih inovativnijih pokušaja. Na primjer, već dugo na nastavi Njemačkoga jezika ponavljamo pomoću Kahoota, kviza koji je sve popularniji pa je počeo prodirati i u nastavu drugih predmeta. Zabavan je pa su učenici motivirani jer ne moraju u bilježnice odgovarati punim rečenicama na sto pitanja, već odabiru točan odgovor. Ova metoda među učenicima u razredu potiče natjecateljski duh i želju za pobjedom. Zacijelo postoje i mnoge druge metode kojima se gradivo može predstaviti na zanimljiv i inovativan način kako bi se učenike zainteresiralo za predmet, samo je potrebno odvojiti malo slobodnoga vremena da se ti načini otkriju.

Komentari na članak

Vezani članci

Stog knjiga

Ima li toga zaista previše?

Opširnost gradiva nekad i danas

Ovo je moja prva kolumna u kojoj se bavim jednom prilično nepoznatom temom. Tema su kriteriji profesora u ocjenjivanju, ali pritom se uzima u obzir i opširnost gradiva koje se uči u srednjim školama. Osobno idem u opću gimnaziju i znam da je gradivo vrlo opširno, a nerijetko i teško. Malo sam istraživao po internetu i saznao kako se mnogo učenika žali na preveliku količinu gradiva. Je li to predetaljno za srednje škole?

Osobni foto arhiv

Maturalac je maturalac, ma gdje bio

Budva - od noćne more do najboljeg ljeta ikad u samo 6 dana

Koliko sam u početku bio zainteresiran za maturalac govori činjenica da sam zakasnio na autobus, a na kraju se ispostavilo da je preda mnom bilo 6 dana koji konkuriraju za najbolje ikad.

domaćinstvo

SKUHAJ SI SAM!

[KOLUMNA] U osnovne škole u Republici Hrvatskoj treba uvesti domaćinstvo kao obavezan predmet!

Da vam objasnim, domaćinstvo je predmet koji podrazumijeva vještine kuhanja, šivanja, sadnje biljaka te baratanje osnovnim alatima poput mijenjanja lanca i gume na biciklu te mijenjanja žarulje!....Primjerice, kada vam padne gumb s košulje, u tome vam neće pomoći koliko je sinus deriviran, nego kako se konac provlači kroz iglu!

HURTS

Glazba

[OSVRT] HURTS - bend od čijih pjesama doslovno boli duša

Bend za koji mnogi nisu čuli. Bend čije pjesme su neki možda i čuli, ali ne znaju tko ih pjeva. Bend koji nema ni 20 000 pratitelja na Instagramu. Bend koji nema ni pola milijuna pretplaćenih pretplatnika na YouTube kanalu. Bend koji nema bezbroj milijuna pregleda na YouTubeu. Bend koji nije komercijalan pa zato ne doživljava sve moguće oblike slave. No, usprkos tome, jedan od rijetkih bendova koji ima dušu.

prof

U koraku s vremenom

Profesor sa 65

Sigurna sam kako svi imate onog nekog „starkelju“ od profesora koji daje užasno teške testove i traži nemoguće od vas. Jesu li ljudi sa 65 godina stvarno sposobni prenijeti svoje znanje na učenike na kvalitetan način?