Što odabrati

Etika ili vjeronauk

http://www.ucobserver.org/faith/2011/05/feature_quebec_education_520.jpg

Učenici imaju mogućnost izbora kad se radi o ova dva predmeta. Tako mogu sami odlučiti koji će predmet učiti u školi. Postoji mnogo mitova o onome što se uči na pojedinom predmetu, a probat ću vam opisati pojedini predmet tako da se lakše možete odlučiti.

Odlučite se za ono što mislite da će vam biti zanimljivije i poučnije, ne treba vas nitko siliti da se odlučiti na etiku ili vjeronauk ako to ne želite. Najbitnije je ono što ćete vi naučiti iz pojedinog predmeta te koliko će vam to pomoći u daljnjem radu. Ako ne idete na vjeronauk, ne znači da niste vjernici, ne znači ni to da ste manji vjernici od onih koji idu na vjeronauk.
Etika, prema B. Klaiću (Rječnik stranih riječi), nauka je o moralu; ima zadatak ne samo da nas upozna s tim što je moral, koje su njegove osnovne komponente, nego i da zauzme kritičko stajalište prema postojećoj moralnoj praksi; zadatak etike nije samo da ukaže na sva različita gledanja ljudi, nego i da izvrši vrijednosnu ocjenu i da ukaže na prave i istinske vrijednosti.

Katolički vjeronauk dijeli se na školski (izborni predmet u školama) i župni, a na njemu se stječu znanja o vjerskim istinama Katoličke Crkve.

„Katolički vjeronauk u srednjoj školi po svojoj naravi i zadaći teži cjelovitu odgoju i promaknuću ljudske osobe kao pojedinca i člana društvene zajednice. U okviru srednjoškolskog obrazovanja on osobito pridonosi ostvarivanju odgojno-obrazovnih ciljeva iz društveno-humanističkog područja te promiče njihovo religiozno i socijalno sazrijevanje. Učenicima omogućuje i pomaže da objektivno i sustavno, u povezanosti s vlastitim pitanjima i suvremenim životnim iskustvom, na osobnoj i zajedničkoj razini, upoznaju i dožive katoličku vjeru, da steknu znanje i razumijevanje njezinih temelja, njezina odnosa prema drugim religijama i svjetonazorima, njezina povijesnog hoda i utjecaja na ljudsko društvo.“ (MZO)

Katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj uveden je kao izborni predmet u osnovnoj i obavezni izborni predmet u srednjoj školi (umjesto njega može se izabrati već navedena etika), a odvija se prema točno određenom programu odobrenom od strane Hrvatske biskupske konferencije i Ministarstva znanosti i  obrazovanja.

I jedan i drugi predmet rade se po određenom planu i programu, ti programi sadrže i neke sličnosti jer npr. ne uči se na vjeronauku samo o rimokatoličkoj vjeri, nego i o drugim religijama svijeta.

Na kraju, dobro razmislite, na vama je da odlučite, ali jedino za što sam sigurna je to da dobivate puno i s jednim i s drugim predmetom.

(detaljnije programe možete pronaći na stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja)

Komentari na članak

Vezani članci

2

Ti koristiš Photoshop. Ne, TI koristiš Photoshop!

[KOLUMNA] Koliko smo okruženi Photoshopom u svakodnevnom životu?

Iako je u nekim zanimanjima Photoshop vitalan, u nekima nije. Koliko smo kao društvo zasićeni modificiranjem fotografija?

LIDRANO

SVRHA ILI NAVIKA?

Moj prvi, ali i posljednji Lidrano: doživljaji jedne maturantice

Učenica sam četvrtog razreda opće gimnazije. Svake godine profesorica hrvatskog jezika pita me hoću li napisati nešto za LiDraNo, no ja se nikada nisam odlučila za taj pothvat. Nikada se nisam ni zapitala što je to zapravo LiDraNo ni koja je njegova svrha. Pa sam zato ove godine odlučila napisati kratku kritiku, komentar o nastavi u mojoj školi i predložiti mentorici da to pošalje na LidraNo.

d

Odrastanje uz depresiju i suicidalost

Tablete u ustima, strah pod kožom

Opet sam nešto naučila, možda i nije nova stvar koju sam naučila, ali sam toga definitivno postala svjesna. Najveći je čovjekov neprijatelj strah. A jednom kad uspiješ strah pretvoriti u osjećaj mržnje, nedodirljiv si. Uništavaš sam sebe, međutim okolina ti ne može ništa. Takva je nedodirljivost dvosjekli mač. S jedne te strane proreže, drugu poliže.

Srednjoškolke (2) razgovaraju

O stanju u učionicama

Pismo učenika učenicima

Dugi niz godina idem u školu i promatram svoju okolinu. Donosim mnoge zaključke. Svaki dan uvidim mnoge propuste profesora, stručne službe i ostalih. Nije mi to drago. Žalosno je to da se danas većina stvari koje se ne bi smjele tolerirati ipak toleriraju.

pos

Ja, žena

Boji li se suvremeno društvo uspješnih žena?

Živimo u 21. stoljeću, vremenu ravnopravnosti i jednakosti među svim ljudima, bez obzira na spol, vjeroispovijest i seksualnu orijentaciju. Tako glasi definicija, no kolika je stvarna istinitost ove tvrdnje?