Što odabrati

Etika ili vjeronauk

http://www.ucobserver.org/faith/2011/05/feature_quebec_education_520.jpg

Učenici imaju mogućnost izbora kad se radi o ova dva predmeta. Tako mogu sami odlučiti koji će predmet učiti u školi. Postoji mnogo mitova o onome što se uči na pojedinom predmetu, a probat ću vam opisati pojedini predmet tako da se lakše možete odlučiti.

Odlučite se za ono što mislite da će vam biti zanimljivije i poučnije, ne treba vas nitko siliti da se odlučiti na etiku ili vjeronauk ako to ne želite. Najbitnije je ono što ćete vi naučiti iz pojedinog predmeta te koliko će vam to pomoći u daljnjem radu. Ako ne idete na vjeronauk, ne znači da niste vjernici, ne znači ni to da ste manji vjernici od onih koji idu na vjeronauk.
Etika, prema B. Klaiću (Rječnik stranih riječi), nauka je o moralu; ima zadatak ne samo da nas upozna s tim što je moral, koje su njegove osnovne komponente, nego i da zauzme kritičko stajalište prema postojećoj moralnoj praksi; zadatak etike nije samo da ukaže na sva različita gledanja ljudi, nego i da izvrši vrijednosnu ocjenu i da ukaže na prave i istinske vrijednosti.

Katolički vjeronauk dijeli se na školski (izborni predmet u školama) i župni, a na njemu se stječu znanja o vjerskim istinama Katoličke Crkve.

„Katolički vjeronauk u srednjoj školi po svojoj naravi i zadaći teži cjelovitu odgoju i promaknuću ljudske osobe kao pojedinca i člana društvene zajednice. U okviru srednjoškolskog obrazovanja on osobito pridonosi ostvarivanju odgojno-obrazovnih ciljeva iz društveno-humanističkog područja te promiče njihovo religiozno i socijalno sazrijevanje. Učenicima omogućuje i pomaže da objektivno i sustavno, u povezanosti s vlastitim pitanjima i suvremenim životnim iskustvom, na osobnoj i zajedničkoj razini, upoznaju i dožive katoličku vjeru, da steknu znanje i razumijevanje njezinih temelja, njezina odnosa prema drugim religijama i svjetonazorima, njezina povijesnog hoda i utjecaja na ljudsko društvo.“ (MZO)

Katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj uveden je kao izborni predmet u osnovnoj i obavezni izborni predmet u srednjoj školi (umjesto njega može se izabrati već navedena etika), a odvija se prema točno određenom programu odobrenom od strane Hrvatske biskupske konferencije i Ministarstva znanosti i  obrazovanja.

I jedan i drugi predmet rade se po određenom planu i programu, ti programi sadrže i neke sličnosti jer npr. ne uči se na vjeronauku samo o rimokatoličkoj vjeri, nego i o drugim religijama svijeta.

Na kraju, dobro razmislite, na vama je da odlučite, ali jedino za što sam sigurna je to da dobivate puno i s jednim i s drugim predmetom.

(detaljnije programe možete pronaći na stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja)

Komentari na članak

Vezani članci

prof

U koraku s vremenom

Profesor sa 65

Sigurna sam kako svi imate onog nekog „starkelju“ od profesora koji daje užasno teške testove i traži nemoguće od vas. Jesu li ljudi sa 65 godina stvarno sposobni prenijeti svoje znanje na učenike na kvalitetan način?

w

Ima li ih još?

Koliko još smakova svijeta?

Što su zapravo proročanstva u vezi smaka svijeta? Medijska obmana ili stvarni osjećaji?

g

Global-in Fellowship 2014

Global-in Fellowship 2014

Global-in Fellowship 2014

Učenik na stubama čita

Povratak u školske klupe

Evo nove školske godine. Što nas je sve dočekalo?

Već jedno dulje vrijeme slušamo kako MZOS najavljuje "Strategiju razvoja školstva", ali osim najava i formiranja stručnih timova, izrada promotivnih video uradaka i sl., još nismo vidjeli ni S od strategije. Osim ako pod to S ne računate ono S u MZOS što je ustvari bila jedina značajna reforma ovoga ministarstva. No dosta o njihovim neuspjesima.

Potreba ili tek nametnuta obaveza

Moderni obrazovni sustav

Potreba ili tek nametnuta obaveza?

Suvremeni sustav obrazovanja uništava kretivnost i posebnost pojedinca. Čini nas klonovima zarobljenima u krugu nametnutih ideja. Bismo li stvarno odlazili u školu da ona nije društveno nametnuta?